یک میلیون و 464 هزار تاکسی و مسافربرشخصی گازسوز می شوند

به گزارش مجله سی نوا، مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی سازمان شهرداری ها گفت: شورای اقتصاد با اجرای طرح حمایت از فراوری و تبدیل کارخانه ای و کارگاهی، یک میلیون و 464 هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربرشخصی بنزینی به سی ان جی (گازسوز) موافقت نموده است.

یک میلیون و 464 هزار تاکسی و مسافربرشخصی گازسوز می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مرضیه حصاری، مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اعلام این خبر اضافه کرد: شورای اقتصاد به استناد ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (مصوب 1394) و آیین نامه اجرایی آن و اصلاحیه های بعدی، بنا به پیشنهاد 25 خرداد 98 وزرات نفت ضمن تأیید و تصویب گزارش توجیهی فنی، مالی و زیست محیطی طرح حمایت از فراوری و تبدیل کارخانه ای و کارگاهی یک میلیون و 464 هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربرشخصی بنزینی به سی ان جی سوز، با اجرای آن موافقت کرد.

وی اعلام نمود: این طرح با اولویت تبدیل سامانه سوخت رسانی وانت بارهای شخصی ساماندهی شده که پروانه فعالیت از شهرداری های کشور و یا کارت هوشمند فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دریافت نموده اند، اجرایی خواهد شد.

حصاری ادامه داد: پیش بینی می گردد با بهره گیری از حداکثر ظرفیت فراوری فراورینمایندگان مخزن سی ان جی در کشور، تا انتها سال جاری بیش از یکهزار دستگاه خودرو به سامانه سی ان جی سوز تجهیز شوند و این طرح با اعطای تسهیلات ویژه بلاعوض از سوی وزارت نفت و ارایه آن از طریق بانک های عامل عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع تبدیل خودروهای بنزینی در حال تردد به دوگانه سوز و همچنین فراوری خودروهای دوگانه سوز ارتباط نزدیکی با قیمت عمومی کالاهای، سطح خدمات حمل و نقل عمومی و میزان رضایت مندی شهروندان به خصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه از خدمات شهری دارد، گفت: این طرح به منظور جلوگیری از افزایش نرخ خدمات از قبیل حمل ونقل بار و مسافر و همچنین کاهش هزینه های اقشار متوسط و ضعیف در سطح ملی انجام می گردد و تا کسب نتیجه کامل در دست پیگیری خواهد بود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: اقدامات اجرا شده در این زمینه تاثیر بسزایی در شرایط مالی کنونی داشته و به وسیله آن تا حد امکان می توان هزینه های حمل و نقل اعم از بار و مسافر را کاهش داد.

وی ادامه داد: متقاضیان باید نسبت به ثبت نام در سامانه IRNGV وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند که پس از اولویت بندی، پیامک نوبت دهی و آدرس یکی از کارگاه های تبدیل مجاز وزارت صنعت، معدن و تجارت که در آنها نماینده سازمان بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد حضور دارد، ارسال خواهد شد.

حضاری اضافه کرد: مالکان بر اساس پیامک ارسال شده به کارگاه های مربوطه مراجعه و پس از تبدیل، برای آنها گواهی سلامت سامانه سوخت رسانی خودروهای دوگانه سوز تبدیلی صادر خواهد شد و بر این اساس ضمن تعویض اسناد شناسایی خودرو توسط پلیس راهور برای جلوگیری از مسائل معاینه فنی خودرو و نقل و انتقال کارت سوخت خودرو نیز تعویض خواهد شد.

حصاری گفت: بر اساس مصوبه 25 اسفند سال 97 هیات وزیران، کلیه صندلی های سوخت سی ان جی کشور هوشمندسازی شده و از طریق اتصال به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) و سامانه اطلاعات خودرو پلیس راهور، خودروهایی که خارج از فرآیند تعیین شده و در کارگاه های غیر مجاز تبدیل شوند مجاز به سوخت گیری نخواهند بود و بر این اساس تنها خودروهایی که در کارت مالکیت آنها عبارت دوگانه سوز یا دوگانه سوز تبدیلی درج شده مجاز به سوخت گیری خواهند بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 237

به "یک میلیون و 464 هزار تاکسی و مسافربرشخصی گازسوز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون و 464 هزار تاکسی و مسافربرشخصی گازسوز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید