ساخت اولین ربات اسکارای صنعتی ایران در شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس

به گزارش مجله سی نوا، مدیر عامل شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس اسکارتک گفت: این شرکت پیروز به طراحی و ساخت اولین ربات اسکارای صنعتی ایران شده است.

ساخت اولین ربات اسکارای صنعتی ایران در شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس از اعضای مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، پیروز به طراحی و ساخت اولین ربات اسکارای صنعتی ایران شده است. ربات اسکارا مورد استفاده در خطوط دارویی و اتاق های تمیز جهت جابجایی، بسته بندی و جداسازی انواع ویال ها و دیگر انواع محصولات دارویی قرار می گیرد که این شرکت توانسته با حمایت های پارک فناوری پردیس به تجاری سازی آن دست پیدا کند.

علیرضا نوروزیان مدیرعامل شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس در رابطه با ساخت این محصول تازه می گوید: شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس برای اولین بار در ایران پیروز به ساخت ربات اسکارا بصورت تمام صنعتی و تجاری شده است. ربات اسکارا یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین بازوی های صنعتی سری است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله صنعت دارو سازی دارد و مفهوم تازهی را برای ربات های خط فراوری ارائه کرده است.

او ادامه داد: این ربات تنها بر روی یک پایه قرار می گیرد و به فضای استقرار کمی احتیاج دارد و بعلاوه با سرعت و دقت تکرارپذیری بالا و قیمت مناسب قابل رقابت با نمونه ربات های خارجی است.

به گفته نوروزیان دلایل بسیاری برای استفاده از این ربات در صنعت و خط فراوری وجود دارد که مهمترین مزیت های آن کاهش هزینه های فراوری و افزایش کیفیت محصول و در نتیجه امکان رقابت در بازار های جهانی می باشد. از دیگر مزایای این ربات می توان به افزایش نرخ فراوری، افزایش انعطاف پذیری فراوری محصول، کاهش ضایعات و بهبود فرآیند فراوری، ایمنی و افزایش سلامت کارمندان، کاهش هزینه سرمایه ای با توجه به کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف مواد اولیه اشاره نمود.

مدیرعامل شرکت اسکارا تک توضیح داد: این ربات می تواند با تجهیز به بینایی ماشین، برای تشخیص اشیا به منظور کنترل کیفیت، خواندن بارکد و تشخیص متن، دسته بندی محصولات، تشخیص سطح پر شدن مواد و شمارش استفاده گردد.

او اضافه نمود: بعلاوه از این ربات می توان در خطوط دارویی وشیمیایی، اتاق های تمیز و مکان هایی که حضور انسان امکان پذیر نیست به منظور جابجایی، بسته بندی و مونتاژ استفاده کرد.

به گفته نوروزیان ربات ساخته شده به وسیله این شرکت، 48 کیلوگرم وزن داشته و بیشینه جرم قابل جابجایی آن 5 کیلوگرم می باشد.

او توضیح داد: ربات دارای سیستم کنترل PLC جهت اتصال به خط فراوری است و پنل اپراتوری با صفحه نمایش رنگی و لمسی 7 اینچی رابط کاربری آنرا بسیار آسان کرده است. دقت تکرار پذیری موقعیتی این ربات نیز در حدود 0.1 میلیمتر می باشد.

مدیرعامل شرکت اسکارا تک تاکید نمود: در طراحی و ساخت ربات های این شرکت متناسب با احتیاج های مشتری، برنامه نویسی و طراحی گریپر صورت می گیرد.

شایان ذکر است، شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس (اسکارا تک) با حضور جمعی از مهندسین رباتیک و مکانیک خبره کشور آغاز به فعالیت کرده و قادر به طراحی و ساخت انواع ربات های صنعتی، مکانیزم ها و ماشین مخصوص، خدمات ابزار دقیق و خدمات PLC و مشاوره در زمینه اتوماسیون خطوط فراوری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1726

به "ساخت اولین ربات اسکارای صنعتی ایران در شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اولین ربات اسکارای صنعتی ایران در شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید