هزینه های سفر به بدروم (تور ترکیه)

به گزارش مجله سی نوا، ترکیه کشوری پهناور و اوراسیایی است که 783.562 کیلومترمربع مساحت دارد. این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد سفر ایرانی ها است و هر سال گردشگران بسیاری از ایران با خرید تور ترکیه راهی این کشور رنگارنگ می شوند؛ در این میان شهرهای ساحلی ترکیه به علت تفریحات آبی و طبیعت بی نظیری که دارند هواداران بیشتری را به خود جذب می نمایند. یکی از شهرهای محبوب ترکیه برای سفر بدروم است که امروز آن را آنالیز نموده و هزینه های سفر به این مقصد را با جزئیات در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

هزینه های سفر به بدروم (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

هزینه سفر به بدروم چقدر است؟

بدروم در استان موغله (Mugla) ترکیه قرار گرفته است. این شهر سواحلی بی نظیر، رستوران ها، هتل ها و اقامتگاه های لوکس و مراکز تفریحی مدرنی را داراست. بدروم نقش بزرگی در صنعت کشتی رانی و قایقرانی ترکیه ایفا می نماید. در کنار شهر بدروم روستاهای ساحلی جذابی نیز وجود دارد. بدروم مقصدی رمانتیک و مناسب برای تفریحات ساحلی است و به علت هوای آفتابی که دارد 6-7 ماه از سال برای تفریحات ساحلی مناسب به شمار می آید؛ بعلاوه جاذبه های گردشگری و تفریحات دیگری که در این شهر به چشم می خورند آن را از هر لحاظ مقصدی مناسب برای سفر نموده است و هر سال هم گردشگران زیادی به آن سفر می نمایند. بدروم هوایی گرم و معتدل دارد و برترین زمان سفر به آن بهار و تابستان و پاییز است. البته در نظر داشته باشید که هوای بدروم در تابستان گرم است. این نه ماه زمان مناسبی برای لذت بردن از سواحل و تفریحات آبی محسوب می گردد. برای اینکه سفری خوش و حساب شده به بدروم داشته باشید بهتر است از هزینه های سفر در این شهر آگاه باشید پس قبل از بستن چمدان سفر با خبرنگاران همراه شوید چون ما قصد داریم در این مطلب شما را از هزینه های سفرتان به بدروم آگاه کنیم.

اطلاعات ضروری پیش از سفر به بدروم

پیش از هر کاری باید از جزئیاتی مانند واحد پول، چگونگی احتساب هزینه های وسایل نقلیه و... آگاه باشید که به توضیح زیر هستند:

میانگین هزینه 7 روز سفر به بدروم

در ابتدا به معرفی واحد پول کشور ترکیه می پردازیم. واحد پول کشور ترکیه لیر با علامت اختصاری (TL)، کد (TRY) و نماد (₺) می باشد. هر صد کروش ترکیه برابر یک لیر است. اسکناس های ترکیه شامل 5 لیری (به رنگ قهوه ای و بنفش)، 10 لیری (قرمز رنگ)، 20 لیری (سبزرنگ)، 50 لیری (نارنجی رنگ)، 100 لیری (آبی رنگ) و 200 لیری (به رنگ بنفش) است و سکه های رایج شامل 1، 5، 10، 25، 50 کروش (Kuruş با علامت اختصاری kr) و 1 لیری می گردد.

به طور کلی میانگین هزینه سفر 7 روزه به بدروم برای یک مسافر 1,507 دلار ، برای یک زوج 2,707 دلار و برای یک خانواده 4 نفره 5,074 دلار تمام می گردد؛ به عبارتی هزینه هر شب برای تمامی اعضای خانواده 150 تا 1060دلار خواهد بود. این بودجه شامل 405.00 دلار هزینه اقامت برای 2 بزرگسال در یک هتل 4 ستاره خوب، ناهار در یک رستوران محلی، غذای خیابانی و نوشیدنی برای یک روز 20.00 دلار و بازدید از بعضی جاذبه ها و تفریح ها 33.10 دلار است.

هزینه تردد و حمل و نقل عمومی در بدروم

به صرفه ترین وسیله حمل ونقل در سطح شهر بدروم اتوبوس، مینی بوس و دولموش (Dulmus) است. قیمت بلیت اتوبوس در بدروم 5.58 لیر است و هزینه دلموش برای هر نفر 2.50 لیر است. مبلغ ورودی تاکسی 5 لیر است و برای هر کیلومتر مسیر باید 4.30 لیر پرداخت کنید. اگر تاکسی را به صورت در اختیار (در بست) بهره ببرید، برای هر ساعت باید 25.79 لیر بپردازید. قیمت کرایه خودرو به صورت روزانه در فرودگاه بدروم 176 لیر است و اجاره ماشین معمولی در روز 349.10 لیر هزینه دربرمی گیرد.

هزینه اقامت و هتل بدروم

یکی از ویژگی های خوب شهر بدروم این است که انواع هتل ها با قیمت ها و امکانات گوناگون را به راحتی می توانید در آن پیدا کنید. قیمت های اقامت نیز از شبی 90 لیر آغاز می گردد. هتل هایی که به ساحل نزدیک تر هستند، قیمت بالاتری دارند و شما می توانید با همین قیمت از هتلی در چند خیابان آن طرف تر با امکاناتی بالاتر بهره ببرید؛ بعلاوه می توانید با شبی 2.062 لیر و بالاتر در برترین هتل های پنج ستاره بدروم اقامت داشته باشید.

هزینه مکالمه تلفنی بدروم

در بدروم تعرفه هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه محلی 0.80 لیر هزینه دارد و برای اینترنت نامحدود بیشتر از 60 مگابایت سالیانه باید 120 لیر هزینه پرداخت کنید.

هزینه غذا و رستوران در بدروم

در سفر به بدروم نگران هزینه غذا و دسر و نوشیدنی نباشید رستوران ها و فست فودهای مقرون به صرفه قیمت بسیاری را تقریباً با 25 تا 50 لیر می توانید در این شهر پیدا کنید. اگر دو نفر هستید می توانید 3 وعده غذا را در رستورانی معمولی با 100 تا 200 لیر میل کنید؛ بعلاوه یک وعده غذا در مک دونالد 35 تا 80 لیر قیمت دارد. برای هر بطری آب معدنی 1.5 لیتری 3.25 لیر و یک فنجان کاپوچینو از 12 تا 25 لیر در نظر داشت. قیمت یک کیلو گوشت سینه مرغ 38.90 لیر، یک کیلو سیب 8 لیر، یک کیلو موز 12 لیر، یک کیلو پرتقال 7.59 لیر، یک کیلو گوجه فرنگی 6.19 لیر، یک کیلو سیب زمینی 5 لیر، یک کیلو پیاز 1.50 لیر و قیمت هر یک قرص نان سفید 5 لیر، یک کیلو برنج سفید 17.95 لیر، یک بسته تخم مرغ 12 عددی 15.96 لیر، یک لیتر شیر 9.25 لیر و یک کیلوگرم پنیر محلی 39.90 لیر است.

هزینه خرید سوغات در بدروم

شما می توانید متنوع ترین بازارهای صنایع دستی ترکیه را در این شهر پیدا کنید. در سفرتان به بدروم بخشی از هزینه را برای خرید سوغات کنار بگذارید. دو سوغاتی معروف بدروم که در دنیا معروفیت دارند، صنایع دستی هستند که با مرجان ها و صدف های دریایی تهیه می شوند و صندل های رنگارنگی است که با دستان هنرمند بومیان شهر ساخته می شوند؛ اما به طور میانگین قیمت خرید شلوار جین 700 لیر، یک جفت کفش ورزشی برند 700 لیر، یک کفش کلاسیک چرم مردانه 600 لیر و یک پیراهن تابستانی برند 500 لیر است. برترین مکان برای خرید سوغاتی هایی با قیمت مناسب سه شنبه بازارهای معروفی است که در بدورم برگزار می گردد، در این بازارها اجناس تخفیف های چشمگیری دارند.

هزینه تفریحات در بدروم

تفریحات در این شهر ساحلی آن قدر متنوع و وسوسه نماینده است که به سادگی نمی توان از آن ها چشم پوشید. پیشنهاد می کنم برای تفریحات در سفر به بدروم حتماً بخشی از پولتان را از ابتدا کنار بگذارید. بدروم اماکن تاریخی فوق العاده جذابی هم دارد شما بی شک مجذوبش می شوید. بلیت موزه تاریخ طبیعی و قلعه بدروم 30 لیر قیمت دارد. بعضی از آن ها مانند دروازه میندوس بدروم هم در فضای باز هستند و بازدید از آن ها رایگان است. برای سوار شدن بر قایق های تفریحی باید بلیت 120 لیری برای بزرگسالان و بلیت 60 لیری برای بچه ها 6 تا 12 ساله بپردازید. قیمت بلیت سینما در بدروم 30 لیر می باشد.

توصیه های پیش از سفر به بدروم

اگر غیر از هتل ها در مکان دیگری سکونت داشتید، بیشتر مراقب پول و اسناد خود در سفر باشید و آن ها را از خودتان دور نکنید.

اگر هتل های درون شهر و دور از ساحل را رزرو کنید هم در هزینه صرفه جویی نموده اید و هم از شلوغی دور خواهید بود.

خریدهای روزانه خود در سفر را از فروشگاه های زنجیره ای مانند میگروس انجام دهید تا قیمت عادلانه تری داشته باشند.

برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است از بازارهای هفتگی و محلی خرید کنید.

سخن خبرنگاران

آیا تا به حال به بدروم سفر نموده اید؟

تجربه سفر به کدام یک از شهرهای ترکیه را دارید؟

به نظر شما هزینه سفر به ترکیه گران است یا مقرون به صرفه؟

منبع: فاینداتور
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1840

به "هزینه های سفر به بدروم (تور ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به بدروم (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید