کاهش حقوق ها و پاداش ها به دستور بن سلمان

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران؛ محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی، گفت که این کشور با رکود اقتصادی روبرو شده و از احتمال کاهش 30 درصدی حقوق ها و حذف پاداش ها و یارانه ها خبر داد.

کاهش حقوق ها و پاداش ها به دستور بن سلمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس؛ محمد بن سلمان ولی عهد سعودی، شامگاه روز پنجشنبه در سخنرانی خود گفت که این کشور با رکود مالی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العربیه، ولی عهد سعودی در این ارتباط گفت: با توجه به آنچه درباره پیش بینی بودجه سال 2020 اعلام شد، ما پیشتر از درآمدهایی احتمالی صحبت کردیم که 833 میلیارد ریال برآورد می شد و 513 میلیارد آن مربوط به درآمدهای نفتی بود. پس از ریزش قیمت نفت در سال جاری، درآمدهای نفتی عملا به 410 میلیارد ریال کاهش پیدا کرد. این درآمدها به تنهایی برای پوشش حتی بند حقوق که در بودجه سال جاری 504 میلیارد ریال برآورد می شد، کفایت نمی کند چه برسد به دشواری تأمین مالی بندهای دیگر؛ بندهایی که شامل 103 میلیارد ریال هزینه های سرمایه ای، 69 میلیارد ریال مزایای اجتماعی، 140 میلیارد ریال برای راه اندازی و نگه داری و... می شود. این یعنی رکود مالی و از دست میلیون ها شغل.

بن سلمان در ادمه گفت: چنانچه صادرات غیرنفتی سال جاری را به تقریبا 360 میلیارد ریال نرسانیم و در همان سطح تعیین شده برای سال 2015 یعنی حدودا همان 100 میلیارد ریال باقی بمانیم، مجبور خواهیم شد حقوق کارکنان بخش عمومی را بیش از 30 درصد کاهش دهیم، یارانه ها و پاداش ها را به طور کامل لغو کنیم و هزینه سرمایه ای را به طور کامل متوقف کنیم.

اظهارات بن سلمان در حالی است که ائتلاف سعودی به رهبری این کشور با صرف هزینه های هنگفت حملات خود را که از سال فروردین سال 1394 آغاز شده، همچنان علیه یمنی ها ادامه می دهد.

فاجعه به بار آمده در یمن در پی محاصره ائتلاف سعودی به جایی رسیده است که مدیر برنامه جهانی غذا در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره شمارش معکوس برای فاجعه یمن هشدار داد و معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه کمک فوری به یمنی ها را خواستار شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 968

به "کاهش حقوق ها و پاداش ها به دستور بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حقوق ها و پاداش ها به دستور بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید