چین مصوبه مجلس اروپا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد

به گزارش مجله سی نوا، کنگره ملی خلق چین مصوبه مجلس اروپا با موضوع کشاندن پکن به دیوان بین المللی دادگستری به خاطر قانون امنیت ملی هنگ کنگ را محکوم کرد و آن را دخالت در امور داخلی چین خواند.

چین مصوبه مجلس اروپا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اقدام اعضای مجلس اروپا در تصویب مصوبه ای علیه قانون امنیت ملی هنگ کنگ با واکنش تند کنگره ملی خلق چین (مجلس چین) روبرو شد.

به نوشته شبکه چینی سی جی تی ان، عضو ارشد کنگره ملی خلق چین روز شنبه (امروز) مصوبه اخیر مجلس اروپا را محکوم کرد؛ مصوبه ای که در آن به شدت علیه تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین انتقاد شده است.

مجلس اروپا روز گذشته مصوبه ای را با 565 رای مثبت، 34 رای منفی و 62 رای ممتنع به تصویب رساند که در آن به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو توصیه شد، در صورتی که چین به اجرایی کردن قانون امنیت ملی هنگ کنگ دست بزند، علیه چین در دیوان بین المللی دادگستری شکایت نمایند.

یو ونز سخنگوی کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین ضمن رد مصوبه مجلس اروپا خاطرنشان کرد، این مصوبه درباره مسائل هنگ کنگ اتهام های بی سندی علیه چین وارد نموده است.

این عضو ارشد نهاد قانونگذاری چین، مجلس اروپا با رد دخالت مجلس اروپا تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ را یک موضوع کاملا داخلی چین خواند.

وی اضافه کرد: چین قویا با اظهارنظرها یا اقداماتی که دخالت در امور هنگ کنگ مخالفت می نماید.

محکوم کردن مصوبه مجلس اروپا در رابطه با هنگ کنگ در ادامه اظهارنظرها و تنش ها بین پکن با کشورهای غربی بر سر قانون امنیت ملی هنگ کنگ انجام شده است.

کنگره ملی خلق چین هشتم خردادماه در جلسه ای با حضور شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور مصوبه موسوم به قانون امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب رساند؛ اقدامی که با واکنش تند آمریکا و سپس انگلیس روبرو شد

کشورهای غربی مدعی هستند که این مصوبه نقض توافق های پیشین چین در رابطه با شرایط خودمختاری هنگ کنگ و تلاشی از سوی پکن برای تحت تسلط درآوردن این منطقه است اما دولت چین ضمن رد این ادعاها خاطرنشان کرد که هنگ کنگ بخشی از سرزمین واحد چین است و پکن دخالت های خارجی در امور داخلی خود را بر نمی تابد.

به دنبال جنجال ها درباره این قانون، دولت محلی هنگ کنگ خطاب به آمریکایی ها هشدار داد که از مباحث مربوط به قانون امنیت ملی هنگ کنگ دوری کند و تاکید نمود، خارج کردن این منطقه از شرایط ویژه مالی تحت قوانین آمریکا به اقتصاد خود آمریکا ضربه خواهد زد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 720

به "چین مصوبه مجلس اروپا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مصوبه مجلس اروپا درباره هنگ کنگ را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید