پیشرفت 60 درصدی کتابخانه مرکزی رشت، احتمال تکمیل تا انتها سال

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به پیشرفت 60 درصدی کتابخانه مرکزی رشت، گفت: تا به امروز بالغ بر 82 میلیارد ریال برای پروژه هزینه شده است.

پیشرفت 60 درصدی کتابخانه مرکزی رشت، احتمال تکمیل تا انتها سال

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پریسا کرمی در حاشیه بازدید از فرایند پیشرفت و مراحل تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت در گفت وگو با خبرنگاران، از پیشرفت 60 درصدی این پروژه اطلاع داد و اظهار کرد: 16 سال از کلنگ خوردن این پروژه در سال 1383 می گذرد و از پیشرفت فیزیکی 47 درصد در سال 97 به 60 درصد در سال 98 رسیدیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز بالغ بر 82 میلیارد ریال برای پروژه هزینه شده است، اضافه کرد: شاهد پیشرفت محسوسی در فاز اولیه کتابخانه شامل تاسیسات، نازک کاری و نماکاری هستیم که افق روشنی جهت اتمام این پروژه فرهنگی تا انتها سال 1399 را متصور می سازد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، کتابخانه مرکزی رشت را یک کتابخانه عمومی بزرگ و منحصر به فرد دانست و توضیح داد: کتابخانه مرکزی رشت بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور بوده و از عنصر کتاب برای معماری این بنا استفاده شده است.

کرمی، کتابخانه مذکور را شامل بخش های متعدد همچون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و بانوان، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققین، بخش اداری کتابخانه و بخش مرمت و آماده سازی کتاب دانست و یادآور شد: این کتابخانه چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می نماید.

این مسئول فرهنگی، زیربنای کتابخانه را هشت هزار و 153 مترمربع در شش طبقه دانست و بیان کرد: این پروژه برای استان مهم است و در صورت تامین اعتبار کار توسط کارفرما پیگیری شده و خیلی زود به نتیجه می رسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه در حاضر حاضر یکصد کتابخانه عمومی فعال در استان گیلان داریم، اظهار کرد: 66 هزار و 334 نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.

وی با اشاره به عضویت 25 هزار و 69 کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی گیلان، توضیح داد: همچنین 41 هزار و 652 زن اعضای کتابخانه های استان را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 473

به "پیشرفت 60 درصدی کتابخانه مرکزی رشت، احتمال تکمیل تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 60 درصدی کتابخانه مرکزی رشت، احتمال تکمیل تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید