پمپئو: تحریم ایران ادامه می یابد

به گزارش مجله سی نوا، فارس نوشت:وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ضمن تکرار ادعاها خواهان تغییر رفتار ایران شد و گفت که تحریم ها علیه این کشور ادامه خواهد یافت.

پمپئو: تحریم ایران ادامه می یابد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که این کشور قصد ندارد تحریم های ایران را لغو کند.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد، اضافه کرد: ایران تحت تحریمها باقی خواهد ماند و تهران باید رفتار خود را تغییر دهد و ملت ایران باید اهمیت این موضوع را درک کند که در راستای تغییر نظام خود گام بردارد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن به کوشش های خود برای جلوگیری از پیشبرد پروژه های هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

پمپئو در ادامه این کنفرانس خبری به بحران شیوع کرونا در آمریکا اشاره نمود و گفت که با شفافیت درباره بحران کرونا به فعالیت می پردازیم و به کوشش های خود برای تقویت نظام سلامت در آمریکا ادامه می دهیم و واشنگتن در صف نخست کشورهایی باقی خواهد ماند که با این ویروس مقابله خواهند کرد.

وی به گفت وگوهای صلح در افغانستان پرداخت و گفت که طرف های افغانستانی می دانند که آمریکا به توافق صلح پایبند است و اشرف غنی و عبدالله عبدالله باید با یکدیگر به توافق برسند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ویروس کرونا نباید توانایی ما برای مبارزه با داعش در عراق را محدود کند.

وی اضافه کرد: تمامی موضوعات راهبردی از جمله آینده حضور نظامی آمریکا در گفت وگوها با دولت عراق مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

پمپئو در ادامه این کنفرانس خبری مدعی شد که کتائب حزب الله عراق به دنبال تحمیل نخست وزیر خود در عراق است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: واشنگتن از هر نخست وزیری که به دنبال پیشرفت عراق باشد حمایت می نماید.

وی گفت که در پی شیوع ویروس کرونا، واشنگتن پیشنهاد برگزاری مذاکره با دولت عراق در نیمه ماه جولای (اواخر تیرماه) را مطرح نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 575

به "پمپئو: تحریم ایران ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: تحریم ایران ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید