نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/فارس رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در محیط اداری، تاکید نمود که افراد با رعایت نکاتی ساده احتمال انتقال بیاری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا

دکتر امیر امامی با اشاره به اهمیت توجه به راهکارهای پیشگیرانه در ادارات و سازمانها، تاکید نمود که کارمندان دوایر مختلف با به کارگیری روش هایی ساده، می توانند زمینه کاهش احتمال ابتلا به کرونا را فراهم نموده و از بیماری خود و دیگران پیشگیری نمایند.

حذف مکاتبات کاغذی و کاورهای پلاستیکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از علوم پزشکی شیراز، امامی گفت: کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و نامه نگاری های اداری، استفاده نکردن از کاورهای پلاستیکی در انتقال مکاتبات و نگهداری اسناد در پوشش های پلاستیکی، حذف پذیرایی از جلسات و نشست های ضروری و تاکید بر برگزاری جلسات به شکل غیرحضوری یا با تعداد محدود افراد و رعایت فاصله اجتماعی، از توصیه های مهم به کارمندان دوایر مختلف است.

او با بیان اینکه تهویه مناسب بخش های مختلف ادارات از قسمتهای عمومی تا اتاق کارکنان، بسیار ضروری است، گفت: انجام تهویه برای اتاقهایی که بیش از 2 نفر در آن برای ساعات اداری حضور دارند یا پذیرای مراجعین هستند، ضروری است.

امامی، کاهش تبادل وسایلی مانند قلم و کاغذ و استفاده نکردن از وسایل مشترک را توصیه و افزود: کارکنان باید تا حد امکان از جابه جایی وسایل و تجهیزات، نظیر اتوماتیک، کاغذ، پرونده و ظروف بین منزل و محیط کار، خودداری نمایند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین بر لزوم رعایت کامل بهداشت دست هنگام ورود به و خروج از محیط کار و منزل و پس از تماس با سطوح مانند کلیدهای برق، آسانسور، دستگیره درب و ...به عنوان راهکاری مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، تاکید نمود.

ماسک حتما، دستکش اصلا!

امامی ضروری ترین نکته را استفاده مداوم از ماسک مناسب در محیط اداری دانست و اعلام کرد که افراد در محیط کار غیربالینی نیازی به استفاده از دستکش های یکبارمصرف پلاستیکی ندارند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین گفت: رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست ها به ویژه پیش و پس از سرو غذا، کوتاه نگه داشتن ناخن ها به شکل مداوم و شستن کامل و دقیق دست پس از استفاده از سرویس بهداشتی و خودداری از تماس دست با دهان، بینی، چشم و گوش در محیط کار، در کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی خصوصا کرونا بسیار موثر است.

امامی همچنین توصیه کرد که برای پاک کردن سطوح، اعم از میز، جایگاه، رایانه و ... به هیچ عنوان از دستمال مشترک استفاده نشود و افراد سعی نمایند محیط شخصی کار خود را شخصا تمیز نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1269

به "نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید