مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)

به گزارش مجله سی نوا، قرص ریسپریدون (Risperidone) از داروهای ضد روان پریشی و ضد جنون است که برای درمان اسکیزوفرنی، برطرف علایم اختلال دوقطبی، برطرف بی قراری در بیماران اوتیسم و درمان اختلالات اضطرابی تجویز می شود. این دارو در درمان اسکیزوفرنی و سایر اختلالات روانی نیز تجویز می شود.

مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)

بیماری ها و اختلالات روانی متفاوت هستند و هرکدام درمان خاص خود را می طلبد. متاسفانه بعضی افراد تنها به بیماری های جسمی خود اهمیت داده و از درمان بیماری هایی که روح و روان انسان را ذره ذره از بین می برد غافل هستند. چه بسا که روح انسان اگر در سلامت کامل نباشد خود منشا ایجاد بیماری ها و مسائل جسمی می شود. بیماری روان پریشی یک اختلال روانی است که باعث می شود فرد به طور غیرعمد دچار توهم شود. این بیماری از گذشته های دور با علایم خاصی خود را نشان می داده است اما گذشتگانی که از علم روانشناسی بهره ای نداشتند فرد مبتلا را مجنون یا جن زده می خواندند. خوشبختانه برای کنترل روان پریشی داروهای مختلفی وجود دارد و پزشک باتوجه به میزان ضعف یا شدت بیماری ممکن است هرکدام را برای فرد مبتلا تجویز کند. قرص ریسپریدون از داروهای مورد استفاده در این زمینه است که قصد داریم با آن بیشتر آشنا شویم.

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1496

به "مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قرص ریسپریدون برای چیست؟ (موارد مصرف و عوارض)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید