معرفی برترین شهرهای آسیا برای تحصیل

به گزارش مجله سی نوا، برترین شهرهای آسیا برای تحصیل

علاقه دارید تا در بزرگترین و پر جمعیت قاره روی زمین یعنی آسیا تحصیل کنید؟ فرقی ندارد که از چه شهری باشید، در هر صورت اگر که هدفتان تحصیل در برترین شهرهای آسیا باشد، خیلی خوش شانسید چرا که در این قاره پهناور شهرهای خوب زیادی برای تحصیل هست. در این مطلب خبرنگاران می خواهیم این برترین شهرهای آسیا برای تحصیل را به شما معرفی کنیم:

معرفی برترین شهرهای آسیا برای تحصیل
  • مالزی

در معرفی برترین شهرهای آسیا برای تحصیل اول از همه به سراغ مالزی می رویم که یک گزینه عالی هم برای سیاحت و هم درس است! و در واقع گزینه ای عالی برای افرادی اس تکه دوست دارند تا در کنار درس، در فرهنگ و آداب و رسومی متفاوت را هم تجربه نمایند. در این سال ها، مالزی رفته رفته به یکی از اصلی ترین قطب های تحصیلی آسیا تبدیل شده است به طوری که سیستم آن توانسته رتبه 27 را در آسیا را به خود اختصاص دهد. این کشور در حال حاضر دارد سیستم تحصیلی و به خصوص دانشگاهی اش را تغییر اساسی می دهد. در بین شهرهای مالزی، کوالالامپور رتبه بالایی داشته است.

  • تایوان

ببر آسیا یعنی تایوان، برای دانش آموزان و دانشجویانی که به تکنولوژی و خلاقیت علاقه دارند، جایی عالی است چرا که این کشور به خاطر صنعت تکنولوژی اش مشهور است. بیشتر دانشگاه های خوب این کشور در نزدیکی پارک علم Hsinchu قرار گرفته است و به طور کلی کشور تایوان سیستم آموزشی رده بالایی دارد. این کشور محیط زنده و پویایی دارد و فرهنگ آن که سنتی و مدرن را در کنار هم نگه داشته در کنار تاثیراتی که از چین گرفته و غذاهای خاصش، باعث شده تا در لیست برترین شهرهای آسیا برای تحصیل قرار بگیرد. گفته می گردد که تایوان رتبه 17 ام را در سیستم QS Higher Education دارد.

  • اندونزی

مورد بعدی از برترین شهرهای آسیا برای تحصیل کشور اندونزی است که تقریبا می توان گفت بزرگ ترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا را دارد. کشور اندوزی به طرز عجیبی متنوع است و صدها گروه و قومیت مختلف در آن زندگی می نمایند. در این کشور میکس جالبی از فرهنگ و زبان به چشم می خورد و به طور کلی اندونزی جایی عالی برای دانشجویانی است که دوست دارند افق های دیدنشان را گسترده تر نمایند. از آن جایی که این کشور در سال 1945 مستقل شد، این کشور در حال حاضر 6000 دانشجوی بین المللی از کشورهای یگر جهان را پذیراست. تحصیل در اندونزی مقرون به صرفه است. 11 تا از دانشگاه های اندونزی در لیست 350 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته است.

  • چین

چین یکی از معروف ترین مقاصد تحصیلی آسیاست چرا که رقم بالای 377000 دانشجوی بین المللی آن که در سال 2014 در دانشگاه های این کشور ثبت نام نموده اند؛ گویای این موضوع است. علاوه بر این، چین یکی از بزرگ ترین و قوی ترین سیستم های آموزشی جهان را دارد که از این حیث توانسته رتبه هشتم را از آن خود کند. از آن جا که چین یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان است و تاریخی 5000 ساله دارد، جاذبه های توریستی بسیاری دارد و هم مرکز این کشور یعنی پکن و هم شانگهای، از برترین شهرهای آسیا برای تحصیل هستند و تعدادی از تاپ ترین دانشگاه ها را در خود جای داده اند.

  • سنگاپور

شاید سنگاپور کشور کوچکی باشد اما دانشگاه بین المللی این کشور توانسته رتبه اول را از بین دانشگاه های آسیا آن خود کند و علاوه بر آن، دانشگاه تکنولوژی نانیانگ آن هم توانسته تا رتبه سوم را بگیرد. خود کشور سنگاپور هم در بین کشورهای آسیایی و حتی جهان، یکی از پیشروان اصلی خلاقیت است و اقتصاد خیلی خوب، در کنار آمار جرم و بیکاری پایین دارد. همه این ها می توانند دلایل خوبی برای تحصیل در سنگاپور باشند. علاوه بر این یکی دیگر از عوامل زبانزد شدن این کشور فرهنگ متنوع، زبان ها و مذاهب گوناگون آن است چرا که در این کشور قشر متنوعی از مالایی ها، چینی ها و هندی ها زندگی می نمایند و در نتیجه هر کدام از این های تاثیرات خود را روی سنگاپور گذاشته اند.

  • ژاپن

مورد بعدی از لیست برترین شهرهای آسیا برای تحصیل به ژاپن تعلق دارد که توانسته رتبه 10 ام را از بین 350 دانشگاه برتر آسیا به دست بیاورد. در سال های اخیر، دانشگاه های این کشور دانشجویان بین المللی بیشتری را به خود جذب نموده اند و از طرف دیگر دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور هم بیشتر شده اند و همین موضوع باعث شده تا تحصیل در این کشور راحت تر از گذشته گردد. درست مثل سنگاپور، ژاپنی ها هم فرهنگ و آداب و رسوم بسیار جالبی دارند و در این کشور سنت در کنار مدرنیته قرار گرفته است و این دو به خوبی توانسته اند در کنار هم دوام بیاورند و در نتیجه از این حیث هم تحصیل در این کشور می تواند جالب باشد.

  • کره جنوبی

کره جنوبی را خیلی از افراد مرکز قدرتمند تحصیلی در آسیا می دانند البته نه فقط تحصیل بلکه تکنولوژی و توریسم. این کشور آسیایی هم فرهنگ جالبی دارد و توانسته از نظر صنعت و تکنولوژی خود را به میزان کافی بالا بکشاند. کره جنوبی یکی از بزرگ ترین و قدرتمندترین اقتصادهای آسیا را دارد و سیستم تحصیلات عالیه در آن توانسته است رتبه 9 ام را از آن خود کند و البته که دانشگاه های کره جنوبی از پر پرستیژترین دانشگاه های آسیا هم محسوب می شوند. شهر سئول مرکز این کشور از برترین شهرهای آسیا برای تحصیل است و رتبه دهمین شهر برتر را دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1627

به "معرفی برترین شهرهای آسیا برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین شهرهای آسیا برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید