برترین فرودگاه های آسیا برای استراحت کدامند؟
به گزارش مجله سی نوا، اغلب افراد قبل از پرواز به علت مشغله ها، دوندگی ها و فعالیت های زیادی که دارند، خسته هستند و در پی مکانی برای استراحت و چرت کوتاهی در زمان انتظار می گردند. چنین افرادی بهتر است فرودگاه های آسیا را برای پرواز تجربه نمایند.
فرودگاه های آسیا برترین مکان برای استراحت مسافران در بین بقیه فرودگاه های دنیا است. فرودگاه ها مانند ایستگاه های اتوبوس نیستند که شما زمان کمی را در آن صرف کنید، و سعی کنید در مکانی قرار بگیرید که روبه روی درب های خروجی اتوبوس است. در حال حاضر فرودگاه ها به مکانی برای جذب سرمایه مسافران تبدیل شده اند.
تصور کنید اولین هواپیمای مربوط به مقصد شما در نیمه شب به فرودگاه می رسد. به جای گذراندن آن شب در یک هتل گران قیمت می توانید چند ساعتی تا رسیدن پروازتان به فرودگاه در آنجا منتظر بمانید. برای مثال زمانی که پرواز شما از تایوان به مقصد ویتنام ساعت 6 صبح است، می توانید به جای رزرو کردن یک شب در یک هتل چند ساعتی رادر فرودگاه به استراحت بپردازید.
آسیا بیشترین بودجه در گردشگری را به خود اختصاص داده است و گردشگری در ژاپن، کره جنوبی، تایوان و بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز بسیار پررونق تر از سایر کشورها است. خطوط هواپیمایی نیمی از این بودجه گردشگری را در آسیای جنوب شرقی تامین می نمایند. ده درصد از چین و 20 درصد از ژاپن و کره جنوبی است، اما جالب است بدانید که میانگین بین المللی پروازهای خارجی 23 درصد است.
تقاضا برای استراحت
فرودگاه های منطقه به علت قطب انتقال مسافر باید 24 ساعته به فعالیت بپردازند؛ همین موضوع باعث رونق بخشیدن به خطوط هواپیمایی و خرده فروشان موجود در فرودگاه شده است.
در یک نظرسنجی که در سال 2017 بر روی مسافران انجام شد، از بین 10 فرودگاه برتر برای استراحت و خواب، پنج فرودگاه متعلق به آسیا است. برترین فرودگاه برای خواب در دنیا، فرودگاه بین المللی چانگی (چانگی International) در سنگاپور بود، بیشترین آراء را به این علت کسب کرد که دارای جایگاه های ماساژور، فیلم های رایگان، ایستگاه های بازی ایکس باکس 360 و فضای داخلی درخشان بود. فرودگاه بین المللی سئول اینچئون (Seoul Incheon International Airport) به علت جایگاه های سالن، فیلم ها و دسترسی به ترانزیت های حمل و نقل، رتبه شماره دو را کسب کرد.
فرودگاه شهر هاندا در شهر توکیو رتبه سه و فرودگاه بین المللی تایوان رتبه چهار و اوزاکا ششمین رتبه را کسب کرد. فرودگاه های غیر آسیایی در فهرست 2017 شامل مونیخ (پنجمین مکان)، ونکوور، هلسینکی و تالین و زوریخ بود.
جان گرانت، تحلیلگر ارشد شرکت هواپیمایی اطلاعات مسافربری OAG می گوید:
از آنجا که مسافرت ها و ارتباطات خود مدیریتی در آسیا توسعه یافته، همین موضوع باعث شده است که پنج فرودگاه از 10 فرودگاه برتر دنیا در این منطقه قرار گیرند.
اومی گوید، مسافرانی که خود هزینه های سفرشان را مدیریت می نمایند و هدایت ندارند، آماده پذیرش توقف های طولانی برای کاهش هزینه های سفر خود هستند.
توقف های چند ساعت به معنای تجارت بیشتر
جان گرانت بعلاوه معتقد است که فرودگاه های آسیا به راحتی و با ملایمت از مسافرانی که در آنجا توقف دارند، پول در می آورند. برای مسافرانی که خسته و خواب آلود هستند، مکان خواب فراهم می نمایند؛ برای کسانی که نمی توانند درحالت سکون قرار بگیرند و یکجا بی فعالیت بمانند، سرویس های متناسب آن ها را ایجاد می نمایند. غرفه های استراحت و تورهای شهری سریع از جمله خدماتی است که در فرودگاه های سئول به مسافران ارائه می گردد. بعلاوه در فرودگاه کوالالانپور غرفه هایی برای استراحت و غذا به مسافران اجاره داده می گردد.
تحلیل گر منطقه می گوید:
ظهور سریع خطوط هواپیمایی کم هزینه در آسیا و پس از آن ظهور مسافران تازه که احتیاج به توقف طولانی دارند، منبع ارزشمندی از عایدی برای فرودگاه ها و تامین نمایندگان آن ها هستند، بنابراین انتظار می رود که در چند سال آینده این تحولات بیشتر گردد.
هیرو مایگاوا، مدیر ارشد شرکت هواپیمایی، می گوید:
برای مسافرانی که خیلی دیر مثلا ساعت 12 شب از اروپا برای انتقال به سایر نقاط آسیا به فرودگاه هاندا وارد می شوند ،تسهیلات و امکانات مناسبی را فراهم می نمایند و به لطف این خدمات 24 ساعته ما خطوط هواپیمایی هموار و بدون نقصی را ایجاد نموده ایم.
منبع: کجارو / forbes.com