بازسازی بنای تاریخی کهنه قلعه در حال اجرا است

به گزارش مجله سی نوا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: اجرای پی سنگی به طول 23 متر در ضلع شرقی کهنه قلعه و پی بندی برج ضلع شرقی در حال اجرا است.

بازسازی بنای تاریخی کهنه قلعه در حال اجرا است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی روز 13 مردادماه اظهار کرد: پی سنگی به طول 23 متر در ضلع شرقی و پی بندی برج ضلع شرقی کهنه قلعه در راستای صیانت و احیای این بنای تاریخی مهم شهرستان احداث می شود.

ایمانی گفت: با توجه به اهمیت این بنای تاریخی ضلع شرقی قلعه در سال 97 و 98 با اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال بازسازی اضطراری شده تا جلوی تخریب آن گرفته شده و زمینه برای معرفی آن برای مردم منطقه و گردشگران فراهم آِید.

او مطرح کرد: سال جاری با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال و تخصیص 300 میلیون ریال اجرای پی سنگی در ضلع شرقی و پی بندی برج ضلع شرقی در حال اجرا است است.

او اضافه نمود: کهنه قلعه تحت شماره 618 در فهرست آثار ملی در سال 1345 به ثبت رسیده است که این قلعه به دوره ساسانی برمی شود و نشان از قدمت تاریخ و تمدن در این منطقه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر بیان نمود: سنگ نبشته ای به خط پهلوی ساسانی تنها کتیبه کشف شده در آذربایجان در جبهه شمال غربی این بنا اهمیت این قلعه و موقعیت استراتژیک آن را نشان می دهد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 759

به "بازسازی بنای تاریخی کهنه قلعه در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بنای تاریخی کهنه قلعه در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید