فیس آیدی زیر نمایشگر در سال 2025 به آیپد پرو اضافه می گردد

به گزارش مجله سی نوا، اینطور که به نظر می رسد، اپل می خواهد از جدیدترین فناوری این روزهای گوشی های هوشمند یعنی پنهان کردن سنسور زیر نمایشگر، نخستین بار در سال 2025 برای آیپد پرو استفاده کند و فیس آیدی آن را زیر نمایشگر پنهان کند.

فیس آیدی زیر نمایشگر در سال 2025 به آیپد پرو اضافه می گردد

فیس آیدی 5 سال است که به امضای اپل در طراحی محصولاتش تبدیل شده است. شرکت آمریکایی تصمیم گرفته این سنسور را جایگزین اثرانگشت کند چرا که به عملکرد آن چه از حیث سهولت، چه از حیث سرعت و امنیت، اطمینان بیشتری دارد؛ در حالی که خودش در بین شرکت های معروف، نخستین شرکتی بود که حسگر اثرانگشت را در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار داد.

فیس آیدی از زمان آیفون X تا به امروز با آیفون ها وجود دارد. اصلا این طراحی معروف گوشی های آیفون که از ناچ روی نمایشگر بهره می برند دقیقا به همین دلیل است که اپل بتواند سنسورهای متعدد فیس آیدی را درون آن ها پنهان کند. طراحی که واقعا دیگر تکراری شده و اپل باید آن را تغییر می داد که خوشبختانه این اتفاق سال جاری و در دو مدل پرو و پرو مکس رخ خواهد داد.

اما در آیفون 14 پرو و پرو مکس، ما شاهد حذف کامل این سنسورها از معرض دید نخواهیم بود. بلکه شرکت آمریکایی میخواهد به جای ناچ از حفره روی نمایشگر استفاده کند تا بدین ترتیب گوشی ها ظاهر مدرن تری به خود بگیرند. اما اینطور که به نظر می رسد، اپل در حال حاضر به فکر یک طراحی جدیدتر و مجذوب کننده تر است و می خواهد آن را در سال 2025، نه روی یک گوشی بلکه یک تبلت پیاده کند.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل مدت زمان زیادی است که روی امکان تعبیه سنسورهای فیس آیدی در زیر نمایشگر کار می نماید. در حال حاضر روش های متعددی برای تعبیه یک سنسور در زیر نمایشگر وجود دارد که البته هر کدام نقطه ضعف های خاص خود را دارد؛ مثل کاهش کیفیت تصاویر ثبت شده، اما اپل نمی خواهد دوربین سلفی را در زیر نمایشگر پنهان کند، بنابراین باید یک سری چالش متفاوت را پشت سر بگذارد.

نمی دانیم پیشرفت اپل در این زمینه چقدر بوده است، اما می دانیم این قابلیت قطعا نه در آیفون های سری 14 و نه 15 بکار گرفته خواهد شد. اگر قرار باشد قبل از آیپد پرو 2025 آیفونی به فناوری فیس آیدی زیر نمایشگر مجهز گردد، باید آیفون 16 باشد اما به اعتقاد راس یانگ که یکی از موثق ترین افشاگران حوزه فناوری نیز به شمار میرود، یک آیپد پرو نخستین میزبان این فناوری در بین محصولات اپل خواهد بود.

البته راس یانگ در ادامه صحبت های خود در رابطه با استفاده از این فناوری در آیپد پرو گفت که مدل هایی که قرار است در بازه 2023 تا 2025 عرضه شوند، به احتمال زیاد از این فناوری بهره خواهند برد. این یعنی حداقل چند ماه و حداکثر چند سال باید برای استفاده از این فناوری در یک محصول اپل منتظر بمانیم. گفتنی است نخستین بار فناوری نمایشگر 120 هرتزی در سال 2017 به آیپد پرو آمد اما در سال 2021 شاهد اضافه شدن آن به آیفون ها بودیم. امیدواریم این فاصله دوباره و در استفاده از فناوری فیس آیدی در زیر نمایشگر هم بین آیپدها و آیفون ها تکرار نگردد.

البته راس یانگ در رابطه با این موضوع هم پیش بینی هایی داشت. او مدعی شده نخستین آیفون با این قابلیت در سال 2026 راهی بازار خواهد شد (آیفون 18) تا بدین ترتیب شایعه گذشته مبنی بر تجهیز آیفون 15 به این فناوری تکذیب گردد. تا آن موقع اپل قطعا این فناوری را به بلوغ کامل خواهد رساند. همین حالا هم ساده ترین فناوری ها قبل از رسیدن به محصولات اپل بارها مورد آنالیز قرار می گیرند تا کامل بودنشان به شرکت اثبات گردد. بنابراین نباید جای نگرانی از بابت کیفیت پایین وجود داشته باشد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1764

به "فیس آیدی زیر نمایشگر در سال 2025 به آیپد پرو اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس آیدی زیر نمایشگر در سال 2025 به آیپد پرو اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید