راهنمای خرید ایرپاد اپل؛ هدفون های فوق العاده و پرطرفدار

به گزارش مجله سی نوا، هدفون های سری ایرپاد اپل نیازی به معرفی ندارند. این هدفون ها سال هاست که راهی بازار می شوند و بین هواداران محصولات اپل به شدت پرطرفدار هستند. تعداد این هدفون ها چندان زیاد نیست اما اگر در هر صورت در پی خرید ایرپاد اپل هستید، در این مطلب به تفاوت انواع ایرپاد اپل می پردازیم تا ببینیم نسبت به یکدیگر چه حرفی برای گفتن دارند.

راهنمای خرید ایرپاد اپل؛ هدفون های فوق العاده و پرطرفدار

بعد از معرفی این محصولات، نکاتی را برای تشخیص ایرپاد اپل اصل و ایرپاد فیک مطرح می کنیم تا بتوانید راحت تر مدل های فیک را تشخیص بدهید. در ادامه همراه ما باشید.

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods Max

راهنمای خرید ایرپاد اپل را با گران ترین مدل یعنی ایرپاد مکس شروع می کنیم. بدنه آلومینیومی این گوشی کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد و از همان برخورد اول می توانید با یک هدفون بسیار لوکس روبرو شوید. البته با داشتن وزن 385 گرمی، یک هدفون سنگین محسوب می گردد که در استفاده های طولانی این وزن بالا را به خوبی حس خواهید کرد. ایرپدهای پارچه ای و فوق العاده باکیفیت ایرپاد به صورت مغناطیسی به کاپ ها متصل می شوند و به خوبی دور گوش کاربر می نشینند و احساس راحتی به ارمغان می آورند.

ایرپاد مکس در جایگاه یک هدفون بی سیم، صدای بسیار خوبی دارد؛ فرکانس های بم، میانی و زیر کاملاً تفکیک می شوند و حجم اضافی فرکانس های پایین، خروجی صدای ایرپاد مکس را مجذوب نماینده تر می نماید. طبیعتا از یک هدفون گران قیمت انتظار دارید که سیستم حذف نویز فوق العاده ای داشته باشید. ایرپاد مکس با بهره گیری از 8 میکروفن مربوط به حذف نویز، به خوبی می تواند در محیط های پرسروصدا شما را غرق در موسیقی کند.

ایرپاد مکس درشرایطی که حالت ANC فعال باشد می تواند تا 20 ساعت کاربر را همراهی کند؛ از طرفی این هدفون دورگوشی، برای شارژ کردن از صفر تا صد، به حدود 2 ساعت زمان احتیاج دارد. در کل اگر مسئله ای با قیمت این محصول ندارید، بدون شک از برترین هدفون های موجود در بازار محسوب می گردد که از سیستم حذف نویز فوق العاده، کیفیت ساخت عالی، عمر باتری خیلی خوب و هماهنگی کامل با زیست بوم اپل بهره می برد. بنابراین این که ایرپاد مکس اپل ارزش خرید دارد یا نه، تا حد زیادی به احتیاجها و بودجه شما بستگی دارد.

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods Pro 2nd Generation

اپل سه سال بعد از عرضه نسل اول ایرپاد پرو، تصمیم گرفت نسل دوم این هدفون را راهی بازار کند. این هدفون در بازار ایران همچنان هواداران زیادی دارد و 85 درصد از خریداران آن در خبرنگاران ، خرید ایرپاد پرو 2 را به دیگر کاربران توصیه نموده اند. با وجود اینکه نسل دوم 3 سال بعد از نسل اول راهی بازار شده، اپل به طراحی کلی و فیت آن دست نزده و اگر هر دو نسل از این هدفون را کنار هم بگذارید، متوجه هیچ تفاوتی نخواهید شد. بنابراین نه ساقه های ایربادها حذف شده اند و نه طول آن ها کم شده است. فقط جای دریچه ها و میکروفون ها تغییر نموده که اصلا به چشم نمی آیند.

این مدل از فرامین لمسی پیشرفته تری بهره می برد که در این میان می توانیم به سوایپ انگشت برای کاهش و افزایش حجم صدا اشاره کنیم. ولی به طور کلی، اپل عمدتا روی بهبود کیفیت صدا و سیستم حذف نویز تمرکز نموده است. این مدل هم مانند سایر هدفون های اپل، فقط از کدک استاندارد AAC برای محصولات اپل و SBC برای سایر دستگاه ها پشتیبانی می نماید. بنابراین خبری از بهره گیری از کدک های صوتی پیشرفته نیست.

با وجود تمرکز اپل برای بهبود کیفیت صدا، در این زمینه تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی ندارد و فقط حالا بیس بیشتری را پوشش می دهد. اما در طرف مقابل، عملکرد نویز کنسلینگ در ایرپاد پرو 2 واقعا فوق العاده است و بنابراین این ایرپاد اپل واقعا

ارزش خرید بالایی دارد. از این ایرپاد می توانید با خیال راحت در محیط های شلوغ بهره ببرید تا از شنیدن آهنگ ها لذت بیشتری ببرید. در خصوص عمر باتری هم باید به عمر باتری حدودا 6 ساعته در صورت فعال بودن حذف نویز و قرارگیری حجم صدا روی 70 درصد اشاره کنیم.

در کنار این مدل، باید به نوترین ایرپاد اپل 2023 یعنی همین ایرپاد پرو 2 با پورت USB-C برای کیس اشاره کنیم. اپل این مدل را در کنار آیفون های نو رونمایی کرد که از پورت USB-C بهره می برند. بنابراین به غیر از این تغییر، تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods Pro 2021

با وجود معرفی ایرپاد پرو 2 در رویداد 2022 اپل، ایرپاد پرو 2021 همچنان ارزش خرید بالایی دارد و به همین دلیل در بازار ایران مورد توجه زیادی قرار می گیرد. ساقه بادزها نسبت به نسخه های قبلی ایرپاد کوتاه شده و فرو رفتگی کوچکی روی آن ها قرار گرفته است. کیس ایرپاد پرو نیز نسبت به نسل های قبلی کمی بزرگتر شده و قابلیت شارژ بی سیم نیز برای آن در نظر گرفته شده است. ایرپاد پرو اپل از دستیار صوتی Siri نیز پشتیبانی می نماید و با این قابلیت به راحتی می توانید فرمانی که می خواهید به وسیله فرمان صوتی انجام دهید.

یکی از قابلیت های مجذوب نماینده این هدفون، Spatial Audio است که برای کارهایی مانند تماشای فیلم و سریال، می تواند تجربه بسیار مجذوب نماینده تری در زمینه شنیدن صداهای مختلف در اختیار شما قرار دهد. ایرپاد پرو 2021 طبیعتا از نظر کیفیت صدا حرف زیادی برای گفتن دارد. سیستم حذف نویز هم می تواند در محیط های مختلف به خوبی شما را از محیط اطراف جدا کند. با نویز کنسلینگ فعال ایرپاد پرو 4.5 ساعت شارژدهی دارد؛ بعلاوه در صورتی که نویز کنسلینگ را خاموش کنید می توانید تا 5 ساعت از ایربادها بهره ببرید. اما در کل با توجه به اینکه این مدل اختلاف قیمت چندانی با ایرپاد پرو 2 ندارد، طبیعتا برای کاربران خرید ایرپاد پرو 2 اپل تصمیم منطقی تری خواهد بود.

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods 3

بعد از معرفی مدل های پرو و ایرپاد مکس، حالا باید به سراغ مدل های استاندارد برویم. آیا ایرپاد 3 اپل که در سال 2021 راهی بازار شده، بعلاوه ارزش خرید بالایی دارد؟ با وجود اینکه این مدل در نگاه اول شباهت زیادی به نسل قبلی خود ندارد، ولی وقتی هر دو را در کنار یکدیگر قرار می دهید، متوجه می شوید که طول ساقه ها تا حدی کاهش یافته است. این هدفون از قابلیت تشخیص تماس با پوست بهره می برد و بنابراین وقتی یکی از آن ها را از گوش خارج می کنید، پخش موسیقی به طور اتوماتیک قطع می گردد.

عمر باتری ایرپاد 3 به حدودا 6 ساعت می رسد که البته با توجه به نحوه استفاده، حجم صدا و دیگر موارد این چنینی، عمر باتری می تواند کمتر هم گردد. اگرچه ساقه های ایرپادهای نو کوچک تر شده اند، اما کنترلرهای روی گوش همچنان به خوبی کار می نمایند. باید خاطرنشان کنیم برخلاف مدل های پرو، این هدفون از سری سیلیکونی استفاده نمی نماید و بنابراین اگر به طراحی OpenFit علاقه زیادی دارید، طراحی این مدل می تواند توجه شما را جلب کند.

هدفون بلوتوثی اپل مدل AirPods New Generation

ایرپاد 2 اپل از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد. در کل اپل برای محصولات خود علاقه زیادی به تغییر ظاهر آن ها نشان نمی دهد. این هدفون در برابر نفوذ عرق بدن مقاوم است و بنابراین برای فعالیت های ورزشی هم می توانید از آن بهره ببرید. یکی از مهم ترین تفاوت های این هدفون نسبت به نسل قبلی، پشتیبانی کیس آن از شارژ بی سیم است. خوشبختانه از نظر راحتی استفاده هم حرف زیادی برای گفتن دارد و ساعت ها با خیال راحت می توانید از آن بهره ببرید.

به لطف سازگاری بالا با زیست بوم، این هدفون مانند سایر ایرپاد های اپل، خیلی سریع به دستگاه های این شرکت وصل می گردد و ارتباط پایداری را ایجاد می نماید. تراشه استفاده شده برای آن H1 نام دارد که از جمله مزایای آن، می توانیم به کاهش 30 درصدی تاخیر صدا اشاره کنیم که برای گیمرها اهمیت زیادی دارد. کیفیت صدای دریافتی از این هدفون طبیعتا بسیار خوب و شفاف است ولی بیس می توانست بهتر باشد که با توجه به طراحی بدون سری سیلیکونی، در این زمینه نباید انتظار زیادی داشته باشیم.

این محصول باتری بهتری در مقایسه با نسل قبلی خودش دارد. اپل ادعا نموده که ایرپاد نسل 2 تا 5 ساعت شارژ نگه می دارد. استفاده از تراشه H1 باعث شده که این محصول عملکرد خوبی در حفظ باتری داشته باشد. در هر صورت با وجود اینکه سال ها از عرضه این ایرپاد اپل می گذرد، اما باید بگوییم که به خصوص برای هواداران محصولات اپل، همچنان ارزش خرید بالایی دارد.

هدفون اپل مدل EarPods با کانکتور لایتنینگ

در نهایت باید مقرون به صرفه ترین ایرپاد اپل در خبرنگاران را معرفی کنیم که طبیعتا از نوع سیمی است. این هدفون کیفیت صدای بسیار خوبی ارائه می دهد و از نظر بیس و تفکیک صدا حرف زیادی برای گفتن دارد. در این هدفون فرکانس های مختلف صدا چندان روی هم تاثیر نمی گذارند و با توجه به اینکه صدا را چندان تغییر نمی دهد، تا حد زیادی صدا به همان شکل در نظر گرفته شده به گوش شما می رسد. البته سری این هدفون به علت طراحی خاصی که دارد، برای گوش افراد زیادی مناسب نیست و اگر هم به درستی در گوش قرار نگیرد، کیفیت صدا با افت قابل توجهی روبرو می گردد. بنابراین قبل از خرید، حتما این هدفون را برای گوش خود تست کنید.

میکروفون این هدفون هم کیفیت بسیار خوبی دارد و در این زمینه با هیچ مشکل خاصی روبرو نمی شوید. در نهایت باید بگوییم که اگر کیفیت صدای هدفون برای شما اهمیت زیادی دارد ولی نمی خواهید متحمل هزینه زیادی شوید، هدفون اپل EarPods با کانکتور لایتنینگ یک گزینه بسیار عالی برای شما به شمار میرود.

تشخیص اصل یا فیک بودن ایرپاد اپل

با توجه به محبوبیت زیاد هدفون های ایرپاد اپل، در بازار انواع و اقسام مدل های فیک آن ها به عنوان مدل های اصل به فروش می رسد. بنابراین بهتر است بتوانید تفاوت های بین مدل های فیک و اصل ایرپاد اپل را تشخیص دهید. در این زمینه روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به بعضی از آن ها می پردازیم.

آنالیز شماره سریال در سایت اپل

راحت ترین راه برای آنالیز این موضوع، آنالیز شماره سریال ایرپاد موردنظر در سایت اپل است. برای این کار کافی است به سایت * سر بزنید و اگر محصول موردنظر اصل نباشد، از این موضوع خبردار خواهید شد.

آنالیز به وسیله آیفون

یکی از قابلیت هایی که از iOS 16 به بعد راهی آیفون ها شده، آنالیز اصل یا فیک بودن ایرپاد است. به طور معین اگر ایرپاد وصل شده به آیفون تقلبی باشد، پیغامی در رابطه با این موضوع نمایش داده می گردد. البته حتی در صورت فیک بودن هدفون هم می توانید از آن بهره ببرید ولی در هر صورت با همین پیغام می توانید اصل یا فیک بودن آن را تشخیص دهید.

دقت به کیس شارژ و گوشی ها

در کنار موارد اشاره شده، می توانید به کیس و گوشی ها هم دقت کنید. البته اگر کالای فیک کیفیت بالایی داشته باشد، تشخیص فیک بودن آن اصلا راحت نخواهد بود. اما در کل اگر کیس و گوشی های یک مدل فیک را کنار مدل اصل قرار دهید و دقت زیادی داشته باشید، ممکن است با بعضی تفاوت ها روبرو شوید. اما در نهایت همان دو روش هم راحت تر هستن و هم ساده تر.

سخن پایانی

هدفون های ایرپاد اپل در کل قیمت پایینی ندارند ولی به شدت پرطرفدار هستند. در این مطلب کوشش کردیم یک راهنمای خرید برای ایرپاد اپل در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد خرید یکی از آن ها را دارید، بتوانید راحت تر دست به انتخاب بزنید.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1959

به "راهنمای خرید ایرپاد اپل؛ هدفون های فوق العاده و پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید ایرپاد اپل؛ هدفون های فوق العاده و پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید