معرفی شرکت هواپیمایی آویانکا

به گزارش مجله سی نوا، آشنایی با شرکت هواپیمایی آویانکا | Avianca

امروز می خواهیم دومین شرکت هواپیمایی دنیا را به شما معرفی کنیم. شرکت هواپیمایی آویانکا (Avianca). این شرکت هواپیمایی متعلق به کشور کلمبیا است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و قوانین و اطلاعات ضروری این ایرلاین قدیمی و بزرگ برای مسافرانش را مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی آویانکا

تاریخچه شرکت هواپیمایی آویانکا

آویانکا که نامی اختصاری از Aerovías del Continente Americano، می باشد یکی از ایرلاین های فعال و بسیار قدیمی در قاره آمریکا است که به عنوان بزرگ ترین ایرلاین کلمبیایی و دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین شناخته می شود. این ایرلاین فعالیت خود را از تاریخ 5 دسامبر سال 1919 یعنی زمانی که تنها ایرلاین فعال در کلمبیا، ایرلاینی تحت عنوان شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا بود، شروع نمود. نام اولیه این ایرلاین در ابتدا SCADTA بوده است و آن را به این نام می شناخته اند.

در ابتدا مرکز این ایرلاین در شهر بارانیکلا بود. اولین پروازهای این ایرلاین از بارانیکلا به شهرهای اطراف این شهر و پورتو صورت می گرفت. اولین پرواز این شرکت به دست خلبانی به نام هلموت فن کرون انجام شد و در طی این پرواز 57 بسته پستی جا به جا شد. در ابتدا هواپیماهای این شرکت را چند هواپیمای تک نفره و یک فروند هواپیمای دور برد 850 مایلی که تنها 4 مسافر و خدمه پرواز را می توانست حمل کند، تشکیل می داد.

با توجه به شرایط توپوگرافی و نبود فرودگاه در آن موقع، برای فرود هواپیماها معمولا از شناورها استفاده می شد. در واقع خلبان فون کرون با استفاده از همین تجهیزات توانست اولین پرواز خود را در تاریخ 20 اکتبر سال 1920انجام دهد. این خلبان پس از گذر از رودخانه ماگدالنا، پس از گذشت 8 ساعات پرواز بی وقفه، توانست بر روی شناورها فرود بیاید.

بلافاصله پس از این که این شرکت تاسیس شد، یک مهندس آلمانی با همکاری خلبان فون بائر طی یک اقدام بشر محبت آمیز، دانش عمومی روز صنعت هواپیمایی، سرمایه و بعلاوه یک هواپیمای پیشرفته روز را در اختیار این ایرلاین قرار داد. بعلاوه با استفاده از امکاناتی که دولت کلمبیا در بخش حمل و نقل هوایی در اختیار این دو نفر گذاشت، در سال 1922 استفاده از هواپیما به صورت گسترده در کلمبیا شروع گشت. با انعقاد این قرار داد بین دولت کلمبیا و این دو مهره اصلی آویانکا، پیشرفت های این شرکت در صنعت هواپیمایی شروع شد. اولین مسیرهای بین المللی شرکت هواپیمایی اسکادتای سابق و آویانکای فعلی به ونزوئلا و ایالات متحده بوده است.

دفتر مرکزی فعلی این ایرلاین در حال حاضر واقع در شهر بوگوتا (Bogotá)، مرکز کشور کلمبیا است. قطب اصلی و پروازی آویانکا، فرودگاه بین المللی الدورادو (El Dorado International Airport) در شهر بوگوتا می باشد. شرکت هواپیمایی آویانکا در حال حاضر دارای یک هلدینگ در سراسر آمریکای لاتین است. هلدینگ آویانکا، 7 کشور مختلف در سراسر آمریکای لاتین را تحت پوشش خود دارد. این شرکت ها عملیات پروازی خود را با استفاده از سیستم یک شرکت چند پارچه سیستمی با یکدیگر به اشتراک می گذارند. سیستم آویانکا همگی در راستای یک هدف مشترک فعالیت می نمایند.

هدف ایجاد شده بین این شرکت ها کاملا مخصوص به کشورهای آمریکای لاتین است و همگی در راستای ارائه برترین و گسترده ترین خدمات پروازی در آمریکای لاتین و سراسر دنیا، کوشش می نمایند. شرکت آویانکا هلدینگ در سال 2010 با ادغام چندین شرکت هواپیمایی مستقر در آمریکای لاتین، که طرح آن به وسیله جرمن افرومویچ مطرح و عملی شد، به عنوان شرکت تابعه گروه برزیلی سینرژی گروپ ایجاد شد. افروموویچ، یکی از بزرگ ترین متخصصان صنعت حمل و نقل هوایی است.

دفتر مرکزی این هلدینگ در شهر بوگوتا، مرکز کلمبیا واقع شده است و سهام آن در بازار های بورس معتبری همانند: بورس نیویورک و بورس کلمبیا معامله می شود. شرکت آویانکا هلدینگ در حال حاضر مالک شرکت های هواپمایی آویانکا، آویاتکا، آویانکا پرو، آویانکا السالوادور، آویانکا کاستاریکا، آویانکا اکوادور، آویانکا هندوراس، آویانکا برزیل و آویانکا نیکاراگوئه می باشد.

شرکت هواپیمایی آویانکا در سال 2009، سالگرد 90 سالگی شرکت خود را جشن گرفت و در آن مرنام بیان کرد که با شرکت هواپیمایی TACA که پروازهای مقرون به صرفه قیمت را ارائه می دهد، به زودی ادغام می شود. آویانکا، قدیمی ترین ایرلاین نیم کره غربی زمین در سال 2019، یعنی 1 سال دیگر سالگرد 100 سالگی خود را جشن خواهد گرفت.

این شرکت در تاریخ 21 ژوئن سال 2012، پس از گذراندن فرایند ای 18 ماهه و طولانی به عضویت اتحادیه هواپیمایی استار الاینس در آمد. شرکت هواپیمایی آویانکا، در حال حاضر روزانه به 100 مقصد داخلی و بین المللی پروازهای مستقیم و غیر مستقیم دارد. دفتر بین المللی این ایرلاین در سان سالوادور مستقر است. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود بیش از 90 هواپیمای جت مسافربری دارد.

از دیگر قطب های پروازی این شرکت به جز قطب اصلی آن که فرودگاه الدورادو است می توان به فرودگاه بین المللی السالوادور، فرودگاه بین المللی خورخه چاوز، فرودگاه بین المللی سائو پائولوگوارولخس و فرودگاه بین المللی نیو کیتو اشاره کرد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی آویانکا

نام شرکت هواپیمایی آویانکا: Avianca

کد یاتا: AV

کد ایکائو: AVA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی آویانکا: www.avianca.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آویانکا

بیزینس کلاس: در حال حاضر این سرویس در هواپیماهای بوئینگ 787، ایرباس A330، ایرباس A321، ایرباس A319 ارائه می شود. جایگاه های این پرواز بسیار راحت و استاندارد هستند و لگ روم بزرگ و جاداری نیز دارند. علاوه بر آن منوی مواد غذایی و تفریح های متنوعی در حین پرواز برای مسافران دارد. می توانید از مانیتور شخصی و لمسی خود و بعلاوه فضای کاری خود در طول پرواز با این کلاس، استفاده نموده و لذت ببرید.

اکونومی کلاس: در زمینه سرویس های آویانکا درباره این کلاس پروازی باید گفت که جایگاه هایی راحت که دارای فضای لگ روم استانداردی هستند، در اختیار مسافران قرار می گیرد. پذیرایی و برنامه تفریح های حین پرواز نیز دارای منویی فرق دارد.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی آویانکا

  • برای اطلاع از تخفیف ها و بعلاوه شرایط ویژه ای که این ایرلاین برای مسافرانش به صورت فصلی در نظر می گیرد، حتما به سایت این شرکت سر بزنید.
  • چک این پرواز خود را 24 ساعت قبل از پرواز نهایی نمایید.
  • اپلیکیشن این شرکت هواپیمایی را می توانید بر روی گوشی همراه خود نصب کند و به سادگی پرواز خود را مدیریت کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1673

به "معرفی شرکت هواپیمایی آویانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی آویانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید