فناوران ایرانی رنگ ضدآب نانویی مخصوص چوب فراوری کردند

به گزارش مجله سی نوا، یک شرکت فناور نانویی به تازگی رنگ ضدآب مخصوص چوب فراوری نموده که از قیمت نمونه های خارجی 50 درصد مقرون به صرفه تر است.

فناوران ایرانی رنگ ضدآب نانویی مخصوص چوب فراوری کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این شرکت فنار نانویی با هدف فراوری محصولاتی نو و کارآمد در عرصه رنگ و پوشش و با بهره گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، پا به عرصه صنعت کشور گذارده و درصدد است با استفاده از فناوری نانو، کیفیت انواع پوشش های صنعتی و ساختمانی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد و خواص نوین مطابق با سفارش مشتریان در این پوشش ها ایجاد کند.

حسین نجف خانی کارشناس ارشد مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل این شرکت فناور اعلام کرد: فناوری نانو باعث ایجاد خواص نوی در صنعت رنگ می گردد که از آن جمله خواص ضدخش، ضدسایش، ضدآب و ضدخوردگی آن را می توان نام برد. در حال حاضر از فناوری نانو در خود رنگ استفاده نموده ایم که موجب پایداری بیشتر این رنگ ها شده است.

وی اعلام کرد: سه محصول مورد تایید ستاد نانو یعنی رنگ ضدآب، پوشش ضد گرد و غبار مخصوص پنل های خورشیدی و پوشش فتوکالیست آنتی باکتریال مخصوص کاشی و سرامیک را در سبد فراوری داریم. به تازگی رنگ ضدآب مخصوص چوب نیز فراوری نموده ایم. این رنگ محافظتی در برابر اثرات تخریبی نور خورشید دارد و مانع از رشد جلبک و قارچ نیز می گردد.

نجف خانی ادامه داد: حفظ نقش و نگار و تنفس پذیری چوب، از دیگر ویژگی های این رنگ های نانوکامپوزیتی است. این رنگ نو پوششی نبوده بلکه نفوذی است، در نتیجه حالت اصلی چوب پس از استفاده از این رنگ حفظ می گردد، مصرف کننده اگر چوب را لمس کند حس زنده بودن چوب را کاملا احساس خواهد نمود.

به گفته این فناور، این نوع محصولات رنگ نانویی پیش از این به صورت وارداتی تامین می شد و فنلاند به عنوان اصلی ترین صادرکننده این رنگ ها به ایران بوده است. رنگ های نانویی فراوری این شرکت 50 درصد مقرون به صرفه تر از نمونه خارجی است.

وی گفت: محصولات این شرکت متناسب با سفارش مشتریان برای سطوح های مختلف دارای راهنما و آموزش نحوه رنگ آمیزی متعددی بوده و بعلاوه محصولات رنگ قابلیت اعمال با روش قلم مو، پیستوله، غلطک و پارچه های تنظیف را داراند. محصولات رنگ این شرکت دارای گواهینامه استاندارد ISO 80004 و INSO 21145 و دارای گواهینامه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و بعلاوه دارای گواهینامه کیفیت محصول ISO 9001 و ISO 14001 و تاییدیه های فنی از مراجع معتبر در کشور است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1584

به "فناوران ایرانی رنگ ضدآب نانویی مخصوص چوب فراوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوران ایرانی رنگ ضدآب نانویی مخصوص چوب فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید