فرماندار زنجان: استفاده بیش از مقدار از سموم کشاورزی باعث بروز بیماری های صعب العلاج شده است

به گزارش مجله سی نوا، هرگونه تصمیم نادرست در کمیسیون های تخصصی مربوط به مباحث زیست محیطی واحدهای تولیدی صنعتی، خواهد توانست یا صدمه ای جبران ناپذیر به محیط زیست وارد کند و یا از سویی نیز فرصت های تکرارناشدنی سرمایه گذاری و اشتغالزایی را از بین ببرد.

فرماندار زنجان: استفاده بیش از مقدار از سموم کشاورزی باعث بروز بیماری های صعب العلاج شده است

فرماندار زنجان، تاکید نمود: نبود نظارت کافی بر نحوه استفاده از سموم کشاورزی دلیل فراوری محصولات نامرغوب و غیر بهداشتی بوده و همین رویه منجربه بالا رفتن آمار انواع بیماریهای غیرواگیردار و صعب العلاج شده است.

به گزارش ایلنا، پرویز خالقی درجلسه ای با مدیر و کارکنان اداره محیط زیست شهرستان زنجان که به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک و هفته محیط زیست، برگزار شده بود، با تاکید بر رسالت مسئولان حوزه محیط زیست در راستای فراوری و اشتغالزایی را بسیار حساس و سرنوشت ساز، گفت: تا آنالیز و تشخیص آلایندگی واحدهای فراوریی و صنعتی کاملا با هوشیاری و درایت انجام گرفته و پس از مباحث زیست محیطی، فراوری و اشتغال نیز جزو اولویت های کارشناسی قرار گیرد.

فرماندار زنجان، ادامه داد: هرگونه تصمیم نادرست در کمیسیون های تخصصی مربوط به مباحث زیست محیطی واحدهای فراوریی صنعتی، خواهد توانست یا صدمه ای جبران ناپذیر به محیط زیست وارد کند و یا از سویی نیز فرصت های تکرارناشدنی سرمایه گذاری و اشتغالزایی را از بین ببرد.

وی، با اشاره به نقش نظارتی نهاد محیط زیست، وظیفه ثقیل و حساسی را بر دوش این ارگانها است، گفت: در صورت عدم تامین پیوست زیست محیطی از سوی واحدهای فراوریی صنعتی، صاحبان آن دسته از واحدها را بایستی کاملاً قانع کردن نموده تا با صرف وقت مضاعف برای این امر موجبات رضایتمندی فراهم گردد.

فرماندار زنجان، اضافه نمود: امروزه فروکش شدن چشمگیر سطح سفره های آب زیرزمینی، تهدیدی جدی در منطقه ها مختلف شهرستان زنجان به شمار میرود.

خالقی، حفر چاه های غیر مجاز و استفاده بی رویه از آب چاههای مجاز باعث وضع کنونی شده که نیازمند نظارت جدی و موثر از سوی متولیان آب منطقه ای برشمرد و گفت: نبود نظارت کافی بر نحوه استفاده از سموم کشاورزی دلیل فراوری محصولات نامرغوب و غیر بهداشتی بوده و همین رویه منجربه بالا رفتن آمار انواع بیماریهای غیرواگیردار و صعب العلاج شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1893

به "فرماندار زنجان: استفاده بیش از مقدار از سموم کشاورزی باعث بروز بیماری های صعب العلاج شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار زنجان: استفاده بیش از مقدار از سموم کشاورزی باعث بروز بیماری های صعب العلاج شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید