غلات برای دیابتی ها

به گزارش مجله سی نوا، غلات حاوی فیبر بالا دارای فواید سلامتی متعددی می باشند. با این حال، همه انواع غلات برای افراد دیابتی مفید نیستند. افراد دیابتی باید غلات بدون قند مصرف نمایند. در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با برترین غلات برای افراد

غلات برای دیابتی ها

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

غلات حاوی فیبر بالا دارای فواید سلامتی متعددی می باشند. با این حال، همه انواع غلات برای افراد دیابتی مفید نیستند. افراد دیابتی باید غلات بدون قند مصرف نمایند. در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با برترین غلات برای افراد دیابتی ارائه شده است.

غلات برای افراد دیابتی

دیابتی بیماری بوده که به وسیله سطوح بالای قند خون مشخص می گردد. دونوع دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 وجود دارد. دیابت نوع 1 به علت ناتوانی بدن جهت تولید انسولین که یک هورمون تولید شده به وسیله غده پانکراس می باشد، اتفاق می افتد. انسولین سطح قند موجود در خون را تنظیم می نماید. افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند، بدن آن ها انسولین تولید نموده، اما قادر به استفاده از آن نیست. بنابراین، تنظیم و نظارت بر سطوح قند خون با استفاده از دارو درمانی و تغییر در سبک زندگی ضروری می باشد. افراد دیابتی باید مصرف غذاهای غنی از کربوهیدرات را کاهش دهند. به این بیماران توصیه می گردد که کربوهیدرات ها یا غذاهایی که دارای شاخص قند خون پایینی می باشد را مصرف نمایند. این غذاها گلوکز را بسیار آهسته تر و باثبات تر آزاد نموده و از این رو احتمال افزایش ناگهانی در قند خون را کاهش می دهند. افراد دیابتی باید یک رژیم غذایی بسیار محتاط را استفاده نمایند. هر وعده غذایی این بیماران باید حاوی مواد غذایی غنی از فیبر باشد و مصرف کربوهیدرات هم باید تحت نظارت قرار گیرد. به دیابتی ها توصیه می گردد غلات حاوی فیبر بالا و قند پایین در صبحانه میل نمایند.

غلات مفید برای افراد دیابتی

برترین صبحانه برای افراد دیابتی غلات و حبوبات می باشد. اما به یاد داشته باشید که مصرف غلات تولید شده و یا غلاتی که به آن ها قند اضافه شده برای این بیماران مضر می باشد. در این جا برای از انواع غلاتی که می تواند به وسیله دیابتی ها مورد استفاده قرار گیرد را بیان می کنیم.

غلات سبوس دار

غلات سبوس دار یا غلات تولید نشده حاوی سبوس، اندوسپرم و جوانه می باشند. فرایند آسیاب جوانه و سبوس موجود در غلات را حذف می نماید. به همین علت غلات سبوس دار دارای مواد مغذی بالاتری نسبت به غلات تولید شده می باشند. مصرف غلات سبوس دار بدون قند قطعا می تواند یک صبحانه سالم برای افراد دیابتی باشد.

سوپ غلات

آرد جو دوسر یا همان بلغور یکی دیگر از غذاهای مورد استفاده برای صبحانه افراد دیابتی می باشد. بلغور در آب یا شیر پخته می گردد. با این حال، افراد دیابتی باید از اضافه کردن شکر به این غذا خودداری نمایند. در حالی که شیر بدون چربی استفاده شده و میوه های تازه یا خشک هم برای بهبود طعم می تواند به این غذا اضافه گردد. هنگام خرید غلات داغ، به یاد داشته باشید که باید غلاتی که بدون شکر است را بخرید.

غلات دانه دار

به علت اندازه فیبر بالای غلات دانه دار، مصرف آن ها به بهبود سلامت دستگاه گوارش یاری می نماید. این امر با مصرف روزانه فیبر تحقق می یابد. در صورتی که رژیم غذایی شما حاوی فیبر غذایی کافی نیست، می توانید از غلات دانه دار بهره ببرید. این غلات با محتوای قند پایین قطعا به افراد دیابتی بسیار یاری خواهد نمود.

نکاتی در رابطه با انتخاب غلات مناسب

از آن جا که بازار انواع محصولات غلات را با مارک های مختلف ارائه می دهد، انتخاب غلات مناسب کاری مشکل می باشد. در این جا چند نکته در این رابطه را ذکر می کنیم.

همواره برچسپ غذایی موجود بر روی پاکت را به منظور یافتن اندازه فیبر، چربی، کربوهیدرات، قند، کالری و غیره به دقت بخوانید.

غلات سبوس داری که غنی از فیبر غذایی است را بخرید.

افراد دیابتی احتیاج به اندازه پایین کم در وعده های غذایی خود دارند. اندازه قند نباید بیشتر از 25 درصد کل کالری باشد.

غلاتی که حاوی شیرینی، شکلات و یا هر نوع مواد دیگری که دارای کالری، کربوهیدرات و چربی ناسالم اضافه می باشد، را مصرف نکنید. آرد جو دو سر ساده یا نسخه های اصلی غلات را بخرید.

بر اساس انجمن دیابت آمریکا، افراد دیابتی باید غلات با 3 گرم یا بیشتر فیبر غذایی و 6 گرم یا کمتر قند کل مصرف نمایند.

به منظور حفظ اندازه نرمال کربوهیدرات، از مصرف نان تست و یا مقادیر بیش از حد آب میوه های شیرین با غلات خودداری کنید.

غلات یکی از بهتری غذاها برای صبحانه می باشند، اما افرادی که مبتلا به دیابت هستند، باید غلات سبوس دار با شیر کم چرب و بدن افزودن قند را مورد مصرف قرار دهند. معمولا غلات سطح انرژی را بدون افزایش سطوح قند خون افزایش می دهند. شما می تواند غلات ارگانیک را که از محصولات زراعی بدون کودهای شیمیایی یا آفت کش ها رشد نموده اند را بخرید.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1490

به "غلات برای دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلات برای دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید