ظریف در پیغام نوروزی اش: ایران دوباره قفل زندان تحریم ها را می شکند

به گزارش مجله سی نوا، وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک فرارسیدن سال نو اظهار کرد: من به عنوان وزیر خارجه ایران خود را متعهد می دانم و به شما قول می دهم که در سال 1399 با بی عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه کنم و نامه اخیرم به دبیرکل سازمان ملل بیانیه این مبارزه بود.

ظریف در پیغام نوروزی اش: ایران دوباره قفل زندان تحریم ها را می شکند

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف در یک پیغام ویدئویی که به مناسبت فرارسیدن سال نو منتشر نموده است، با تبریک فرا رسیدن نوروز به تمام ملت ایران و تمام کسانی که نوروز را جشن می گیرند، گفت: سال پر از اندوهی گذشت. فروردین سیلاب، آبان ماه زلزله و بلوا، دی ماه داغ سردار عظیم ایران، عزاداران کرمان و جانسوختگان آسمان و بهمن و اسفندماه بیماری و تحریم.

ظریف با بیان اینکه کرونا یک ویروس عالمگیر است، گفت: اما در همه جا به یک اندازه قربانی نمی گیرد. ما همواره به درستی گفته ایم که تحریم های یک جانبه وضع شده علیه ایران ظالمانه است و کرونا حقیقت این ظلم را برای جهانیان آشکار کرد.

وی با بیان اینکه تحریم سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تروریسم مالی و تحریم تعبیه شده بود، گفت: وقتی حق ملتی در دسترسی به دارو و غذا و سایر اقلام بشردوستانه سلب گردد، در مقایسه با سایر کشورها در موقعیتی نابرابر و آسیب پذیرتر قرار می گیرد.

ظریف با بیان اینکه نوروز همان عهد و اراده ای است که با خود و دیگران برای ساختن فردایی بهتر می بندیم، ادامه داد: من به عنوان وزیر خارجه ایران خود را متعهد می دانم و به شما قول می دهم که در سال 1399 با بی عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه کنم و نامه اخیرم به دبیرکل سازمان ملل بیانیه این مبارزه بود.

ظریف اضافه نمود: اجازه بدهید که در لحظات سال جدید صادقانه خدمت شما عرض کنم که ما برای مبارزه با تحریم و کرونا نیازمند یک خانه تکانی ذهنی هستیم. این مبارزه لزوم نوسازی در شیوه حکمرانی را به ما آموخت.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه نوروز آنگاه خجسته خواهد شد که ما از بند بعضی از توهمات در سیاست خارجی و داخلی و نسبت میان این دو رسته باشیم، برای مبارزه با تحریم ها باید با همه اشکال گوناگون خود تحریمی وداع کنیم و وارد عصر جدید دیپلماسی شویم. در دنیای امروز دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی عمومی و بدون ظرفیت سازی در نهادهای مدنی به جایی نمی رسد.

وی با بیان اینکه مبارزه ضد کرونایی ملت ما در همین مدت کوتاه مرز میان ایرانیان مقیم خارج و داخل را از میان برداشته است، گفت: ایرانیان میهن دوست با مشاهده خطر کرونا مرزبندی ها را به کناری نهاده و سلامتی و بقای مردم خود را بر صدر همه مرزبندی ها نشاندند و این رویکرد ملی متقابلا مسئولیت ما را سنگین تر می نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگراز پیغام نوروزی خود با بیان اینکه امروز مرزها از خطوط خودی و غیر خودی مرسوم نمی گذرد، از خطوط مخالف و موافق حاکمیت نمی گذرد، گفت: هر آن کس که در جانب زندگی هموطنان خود مستقر شده و به طور توامان با مرگ پراکنی تحریم ها و کرونا مبارزه می نماید، ایرانی است و خودمانی.

وی با بیان اینکه من به همه هم میهنان خود در هر نقطه از گیتی عرض می کنم امروز وطن به یاری شما بیش از هر زمان دیگری نیازمند است، اظهار داشت: آمریکا می کوشد به وسیله افزایش مستمر لایه ها و عمق تحریم ها، در نهایت کشورمان را به یک جزیره محصور در اقیانوسی از تحریم ها و رنج ها تبدیل کند؛ در مقابل نوروز پیروز الهام بخش ایران است. ایران باز می آید و برمی خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می شکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 519

به "ظریف در پیغام نوروزی اش: ایران دوباره قفل زندان تحریم ها را می شکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در پیغام نوروزی اش: ایران دوباره قفل زندان تحریم ها را می شکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید