ظرفیت گردشگری جزیره خارک بیشتر از نفت و گاز

به گزارش مجله سی نوا، یکشنبه سوم تیر ماه سال 97 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ظرفیت های گردشگری جزیره خارک را مورد آنالیز قرار داد.

ظرفیت گردشگری جزیره خارک بیشتر از نفت و گاز

ناصر امیرزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در نشستی با فعالان جزیره خارک در بخشداری خارک گفت:

حضور امروز ما در جزیره خارک در پی مطالبه گری مردم این جزیره است و باید گفت که جزیره خارک بیشتر از نفت باید به میراث فرهنگی غنی و با قدمت تاریخی خود افتخار کند که در یک وسعت کم بناهای تاریخی مختلفی از عصرهای گوناگون در خود جاتی داده است.

ظرفیت جزیره خارک در حوزه گردشگری بیشتر از نفت و گاز است، ولی موقعیت استراتژیک و منطقه ای در سطح امنیت ملی، جزیره را با قوانین و بایدها و نبایدهایی رو به رو نموده است که حل این مشکل باعث جذب بسیاری از گردشگران به این جزیره خواهد بود.

جزیره خارک با این همه درختان لیل طبیعتی بسیار زیبا و منحصر به فرد دارد و مردم باید در حفظ طبیعت و محیط زیست این جزیره در کنار میراث فرهنگی خود نهایت کوشش را بکنند.

وی اضافه کرد:

جزیره خارکو که در نزدیکی جزیره خارک واقع شده است، نیز می تواند بعنوان یک جزیره گردشگری فعالیت داشته باشد و این ظرفیت در این منطقه وجود دارد و باید زیرساخت ها و مجوزهای لازم در این زمینه اخذ گردد.

به گفته او جزیره خارک در شرایط فعلی نیازمند تشکیل سمن ها در بخش میراث فرهنگی است که این اداره کل قول همکاری و مساعدت برای تشکیل این سازمان های مردم نهاد را می دهد.

محمود رضایی بخشدار خارک در این نشست با اشاره به دغدغه مردم در حوزه میراث فرهنگی، پتانسیل های گردشگری جزیره مرجانی خارک و صنایع دستی غنی این جزیره خواهان پیگیری برای فعالیت صنعتگران در این زمینه شد.

مهدی باقری رئیس شورای شهر و جزیره خارک نیز به حضور یک متولی در جزیره خارک اشاره نموده و قول داد همکاری لازم را در این بخش انجام دهد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1654

به "ظرفیت گردشگری جزیره خارک بیشتر از نفت و گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت گردشگری جزیره خارک بیشتر از نفت و گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید