بازسازی مسجد جامع ساوه در دستور کار است

به گزارش مجله سی نوا، خبرگزاری مهر و ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، بازسازی مسجد جامع ساوه در دستور کار است.

بازسازی مسجد جامع ساوه در دستور کار است

سید عزت الله ضرغامی ظهر دوشنبه در آیین دومین جشنواره ملی انار در ساوه اظهار کرد: هر چند انار برند ساوه و معرف این شهر است اما این شهر دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بوده و این امتیازات شهر ساوه را در میان شهرهای کشور ممتاز و برجسته نموده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: مسجد تاریخی جامع ساوه از آثار ارزشمند محسوب می گردد و برای بازسازی آن نیز برنامه ریزی لازم انجام شده است.

ضرغامی اضافه نمود: آثار تاریخی و صنایع دستی به لحاظ کارایی که داشته اند، سبب ماندگاری و ثبت جهانی آنها شده است.

وی با اشاره به وسعت شهرستان ساوه گفت: درست است که نام انار، برند این شهرستان است اما ساوه تاریخچه فرهنگی، تمدنی، ارزشها و توانمندی های خاصی دارد که آن را در میان شهرهای کشور برجسته نموده است.

ضرغامی با بیان اینکه یک محصول خاص، یک شهر را به نماد تبدیل می نماید و چه محصولی بهتر از انار که میوه ای بهشتی است، اضافه نمود: انار به عنوان یک نعمت چندبعدی بسیار مورد اهمیت است و حتی در روایاتی از معصومین درخصوص ارزش آن سخن گفته شده است. انار زیبا و پرخاصیت و سرشار از آنتی اکسیدان و عامل شفای بیماری هاست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه شهرستان ساوه این نعمت الهی را به خوبی پاسداری نموده، اضافه نمود: رتبه اول فراوری انار در کشور متعلق به ساوه است و 10 هزار هکتار از باغات این شهرستان به فراوری انار اختصاص دارد. حتی به گفته استاندار مرکزی، ساوه در فراوری انار در جهان نیز رتبه نخست را در اختیار دارد.

ضرغامی اعلام کرد: به علت مدیریت خوب مردم ساوه در پرورش انار، ارقام مختلفی از این محصول در این شهرستان فراوری می گردد و فرآوری انار و محصولات جانبی مورد توجه است. بنیه صنعتی، فراوریی، تاریخی، کشاورزی و...این شهرستان، ساوه را در جهان برجسته نموده است. البته هنوز در حوزه بسته بندی این محصول با چالش روبرو هستیم و باید از افراد توانمند در این عرصه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بسته بندی مسئله مهمی است و شاید در کشور احتیاج به وزارت بسته بندی باشد، گفت: در بخشی از تبلیغ و ترویج این محصول احتیاجمند تبلیغات صدا و سیما هستیم، در کنار آن باید بسته بندی مناسبی داشته باشیم تا این محصول خاص به خوبی معرفی گردد.

لازم به ذکر است، این جشنواره 15 تا 19 آبان در مسجد جامع ساوه میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1955

به "بازسازی مسجد جامع ساوه در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی مسجد جامع ساوه در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید