شیلین، جنگل سنگی چین

به گزارش مجله سی نوا، آیا تا به حال اسم جنگل سنگ را شنیده اید؟ جنگلی با زیبایی های نفس گیر که ارزش یک بار دیدن را دارد. ملاقات از جنگل سنگ شیلین تجربه ای بسیار جالب است.

شیلین، جنگل سنگی چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جنگل سنگی شیلین در کشور چین واقع شده است.چین، پر جمعیت ترین کشور جهان، در شرق قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور زیبا و خوش آب و هوا دارای چشم اندازهای طبیعی بی شماری است که گویی تمامی ندارد. از این رو چین به یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان تبدیل شده و مورد توجه توریستان زیادی قرار گرفته است.در این مطلب خبرنگاران میخواهد شما را با یکی از خارق العاده ترین پدیده های طبیعی یعنی جنگل سنگی چین آشنا کند.

جنگل سنگی شیلین یکی از زیباترین مکانهای طبیعی جهانست که در استان یون نان در جنوب غربی چین واقع شده است. یون نان Yunnan یکی از استان های جمهوری خلق چین است. یون نان در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. با ارتفاعات بلند از سمت شمال غربی و ارتفاعات کم در جنوب شرقی.در غرب یون نان ارتفاع بالاترین نقاط قله ها تا پایین ترین قسمت دره ها تا 3000 متر متغیر است.

این کوه های سربه فلک کشیده مساحتی بالغ بر سیصد کیلومتر مربع را در برگرفته اند و در حدود 270 میلیون سال قدمت دارند سنگ ها و صخره ها به صورت شگفت انگیزی قرار دارند و مانند این است که درختانی ساخته شده از سنگ سر به آسمان کشیده شده باشند که فعالیت های زمین لرزه ای و فرسایش آب و باد در طول هزاران سال این سازه های سنگ آهک را بدین شکل درآورده است.

جنگل سنگی که وسعتی برابر 350 کیلومتر مربع دارد در سال 1984 به عنوان پارک ملی شناخته شد. در سال بیشتر از 10 میلیون توریست از سرتاسر جهان از این مکان عجیب دیدن می نمایند.

مردم محلی هر ساله در 24 ژوئن، جشنواره باستانی و مورد احترام مشعل را در شیلین، جنگل سنگی چین برگزار می نمایند. این جشنواره شامل بخش های مختلفی از نمایش های مرسوم از قبیل کشتی، گاو بازی، اژدها بازی، پایکوبی شیر و … می گردد.

شیلین جنگل های سنگی کوچکتری را نیز در برمی گیرد که شامل غارها، آبشارها، حوضچه ها، یک دریاچه در کنار جزیره و حتی رودخانه ای زیرزمینی است. دو بخش کوچکتر از جنگل سنگی، نایگو Naigu و روستای سوگای Suogeyi Village قسمت هایی از کارستان جنوبی چین هستند که در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های توریستی تایلند جزیره پوکت؛ بهشت دیدنی تایلند را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 909

به "شیلین، جنگل سنگی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیلین، جنگل سنگی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید