سرگردانی مردم در خرید بلیت راهپیمایی اربعین

به گزارش مجله سی نوا، در فاصله دو هفته مانده به اربعین حسینی (ع)، بعضی مردم برای خرید بلیت رفت و برگشت به شهر های مرزی دچار مشکل هستند.

سرگردانی مردم در خرید بلیت راهپیمایی اربعین

به گزارش گروه مالی خبرنگاران در فاصله دو هفته مانده به اربعین حسینی (ع)، بعضی مردم برای خرید بلیت رفت و برگشت به شهر های مرزی دچار مشکل هستند.

هر ساله جمعیت کثیری از کشورمان در نیمه دوم ماه صفر برای شرکت در آیین بزرگ راهپیمای اربعین راهی کربلا میشوند و امسال با توجه به اشتیاق مضاعف مردم و تمهیدات فراهم شده، پیش بینی می گردد حداقل سه میلیون نفر تنها از ایران راهی عتبات عالیات شوند. به همین منظور از مدت ها قبل، تدابیری برای تسهیل سفر زائران تدارک دیده شد، اما دو هفته مانده به اربعین، مردم از کمبود بلیت و بعضی کمبود های دیگر گلایه دارند.

بعضی مردم اظهار می نمایند که قادر به خرید بلیت رفت و برگشت به مناطق مرزی برای ایام اوج سفر های اربعینی نیستند. با آنالیز بعضی جهت های پرتردد از تهران به مناطق مرزی هم بلیتی یافت نشد. این در حالی است که به عنوان مثال، بلیت های اتوبوس موجود برای جهت تهران-مهران و تهران-شلمچه، با نرخ های نجومی 152 هزار تومان و 170 هزار تومان به فروش می رسد.

هر چند هنوز دو هفته تا روز اربعین باقی مانده، اما تجربه سال های گذشته نشان می دهد بسیاری از مردم برای جلوگیری از تراکم جمعیت در مناطق مرزی، زمان سفر خود را زودتر انتخاب می نمایند و امسال نیز زودتر از هر سال این سفر ها شروع شده است. به این ترتیب لازم است مسئولان ستاد اربعین که همیشه بر توزیع سفر های مردم تأکید داشته اند، نسبت به تأمین وسایل نقلیه فوق العاده تدبیر بیاندیشند.

در همین رابطه، معاون مسافری شرکت راه آهن از فروش 450 هزار نفر-جایگاه قطار های برنامه ای و فوق العاده اربعین اطلاع داده و گفته است که احتمال برنامه ریزی برای قطار های فوق العاده جدید هم وجود دارد.

میرحسن موسوی درباره آخرین وضعیت قطار های فوق العاده اربعین گفت: پیش فروش بلیت قطار های اربعین از چهارشنبه 10 مهر شروع شد و قطار های فوق العاده نیز برای جهت های خرمشهر و کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کلیه جایگاه های قطار های اربعین برای ایام پیک تقاضا، به فروخته شده است، اضافه کرد: حتی قطار های فوق العاده این جهت ها نیز برای ایام منتهی به 27 مهر (اربعین) و چند روز پس از آن هم به فروش رفته و محتمل است برای راه اندازی قطار های فوق العاده جدید، برنامه ریزی کنیم.

معاون مسافری شرکت راه آهن یادآور شد: تعداد ظرفیت جایگاه قطار اربعین در امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته که عمدتا برای جهت های غرب و جنوب است، اما باز هم تقاضا بالاست و همه ظرفیت به فروخته شده است. وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات شرکت های ریلی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات به زائران اربعین بکار گرفته شده است، اعلام نمود: سال گذشته 296 هزار نفر- جایگاه در شبکه ریلی برای زائران اربعین ظرفیت ایجاد کردیم که امسال به 450 هزار نفر - جایگاه افزایش یافت، اما با توجه به اینکه تقاضا بسیار زیاد است همه این 450 هزار ظرفیت ایجاد شده به فروخته شده است.

درباره جدیدترین اخبار از وضعیت تردد های اربعین هم لازم به ذکر است، کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه ای از ممنوعیت خروج سواری های شخصی از 15 تا 30 مهر به مقصد عراق اطلاع داد.

همچنین معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در تبادل نظر با ایسنا اعلام نمود: اتوبوس های دربستی که البته به صورت یکطرفه می توانند زائران را به عراق ببرند و باید 24 ساعته به کشور برگردند، تنها تا دو هفته دیگر می توانند این کار را انجام دهند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز در تبادل نظر با خبرگزاری فارس گفت: پرواز ها از ایران به فرودگاه های بغداد و نجف طبق برنامه در حال اجرا است و شرکت های هواپیمایی هم برای سفر های اربعین مجوز ها را از فرودگاه های نجف و بغداد اخذ نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 62

به "سرگردانی مردم در خرید بلیت راهپیمایی اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی مردم در خرید بلیت راهپیمایی اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید