زاخارووا: صحبت کردن با روسیه با زبان تهدید، تحریم و باج خواهی بی فایده است

به گزارش مجله سی نوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به سخنان جوزپ بورل درباره آماده سازی تحریم های نو علیه مسکو ،گفت: اتحادیه اروپا باید دیگر درک نموده باشد که صحبت کردن با روسیه با زبان تهدید، تحریم و باج خواهی کاملاً بی فایده است.

زاخارووا: صحبت کردن با روسیه با زبان تهدید، تحریم و باج خواهی بی فایده است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر سخنان جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا درباره آماده سازی تحریم های تازه علیه مسکو، یادآور شد که این اظهارات گویای آن است که مقامات بروکسل همچنان به خط مشی تشدید رویارویی خود ادامه می دهند.

زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی در این باره تأکید کرد: مقامات اروپایی باید دیگر درک نموده باشند که صحبت کردن با روسیه با زبان تهدید، تحریم، باج خواهی و معین ضرب الاجل، کاملاً بی فایده است. ما متأسف هستیم که اتحایده اروپا به جای پذیرفتن این واقعیت آشکار و تاریخی، به سیاست خود در جهت تشدید رویارویی با مسکو ادامه می دهد.

این دیپلمات یادآور شد که مقامات بروکسل گروگان اصول یکجانبه و خودخواهانه خود در برخورد با روسیه شده اند. وی اضافه نمود: این دقیقاً اتحادیه اروپا بود که از گفتگوهای حرفه ای با طرف روسی در زمینه مسائلی مانند امنیت سایبری و مبارزه با اطلاعات نادرست خودداری کرد. در حالی که مقامات مسکو بارها آمادگی خود برای همکاری در این زمینه ها را به شرکای غربی اطلاع دادند.

روز سه شنبه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا از آماده سازی تحریم های تازه علیه روسیه طی چند هفته یا چند ماه آینده اطلاع داد. وی در عین حال یادآور شد که روسیه یک نقش آفرین عظیم در عرصه جهانی است و به نفع کشورهای اروپایی خواهد بود که روسیه را در حل و فصل مسائل بین المللی سهیم نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1365

به "زاخارووا: صحبت کردن با روسیه با زبان تهدید، تحریم و باج خواهی بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: صحبت کردن با روسیه با زبان تهدید، تحریم و باج خواهی بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید