خط فراوری شاسی بلند لاماری آماده بهره برداری شد

به گزارش مجله سی نوا، آرین موتور بعد از توقف واردات میتسوبیشی و دی اس و بعلاوه قطع همکاری این دو شرکت به علت تحریم ها، حالا می خواهد وارد عرصه خودروهای سواری گردد و خودروی نو لاماری نیز اولین گام این شرکت خواهد بود. خبرها حاکی از آماده بودن خط فراوری شاسی بلند لاماری است.

خط فراوری شاسی بلند لاماری آماده بهره برداری شد

روز آدینه گذشته سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آخرین مرحله از بازدیدهای استان مرکزی با همراهی عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان مرکزی و شهرستان خمین از خطوط فراوری خودروهای سواری و تجاری مجتمع صنعتی آرین موتور خمین بازدید کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بازدید از 2 سایت فراوریی مجتمع صنعتی آرین موتور گفت: تا سرانجام سال 1404 تمام خودروسازان داخل کشور به صورت خصوصی فعالیت خواهند کرد.

اکنون شرکت آرین موتور پس از همکاری با اصلی ترین شریک خودروسازی اش یعنی میتسوبیشی، به تجربه خوبی برای فراوری یک شاسی بلند با امکانات رفاهی مطلوب، توان مناسب و ظاهر به روز رسیده است.

دانگ فنگ T5 ایوو، محصول نو کمپانی دانگ فنگ در سال 2020، با نام لاماری آرین موتور در ایران راهی میدان شده است. این خودرو به خاطر ظاهر مجذوب کننده و بعلاوه عملکرد فنی قوی خود توانسته است جایگاهی مناسبی در بین متقاضیان خود پیدا کند.

یکی از قوی ترین موتورهای 1.5 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم در دل دانگ فنگ T5 ایوو قرار گرفته است تا عملکردی مطابق با ظاهر اسپرت این خودرو را برای کاربرانش به مرحله عمل درآورد. لاماری آرین موتور در بازارهای بین المللی فقط به پیشرانه 4 سیلندر 4A95TD مجهز شده و حداکثر توان خروجی آن چیزی حدود 197 اسب بخار است. بعلاوه این پیشرانه می تواند 285 نیوتن متر گشتاور فراوری کند و آن را به کمک یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به سوی چرخ های جلو انتقال دهد.

قیمت لاماری آرین موتور در بازارهای بین المللی چیزی حدود 16 تا 20 هزار دلار اعلام شده است؛ با این حساب احتمالاً باید منتظر بهای حدود 800 میلیون تومان برای این خودرو در کشورمان باشیم. خودروهایی مانند چری تیگو 7 پرو، بهمن موتور دیگنیتی و مدل های کارکرده هیوندای توسان LM و اسپورتیج SL می توانند از رقبای مستقیم این محصول در بازار کشورمان باشند. لاماری روی کاغذ بخت زیادی برای موفقیت در ایران دارد، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خودرو درنهایت با چه قیمتی به دست مشتریان ایرانی می رسد؛ آنگاه می توان گفت که آیا ارزش خرید بالایی خواهد داشت یا نه.

لازم به ذکر است تجهیزات استفاده شده در خط فراوری شاسی بلند لاماری به سفارش شریک ژاپنی تهیه و تعبیه شده است. به این ترتیب می توان انتظار سطح کیفی خوبی را از لاماری با آپشن های فراوان داشت که با قیمت گذاری مناسب می تواند رقیب سرسختی برای گزینه های فعلی و آینده بازار باشد.

فاطمی امین هنگام بازدید از سایت فراوریی مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، به ظرفیت مناسب فراوری ون مسافری و مینی بوس JAC سانری در آرین دیزل پایا اشاره نمود و گفت: از این ظرفیت می توان برای تأمین خودروهای آمبولانس هلال احمر و وزارت بهداشت استفاده کرد. وی اضافه نمود: باید برای تسهیل استفاده از این محصول با این کاربری برنامه ریزی انجام گردد.

وزیر صمت بعلاوه از داخلی سازی قطعات خودروهای فراوریی درمجتمع صنعتی آرین پارس موتور تمجید کرد و گفت: قول هایی برای تسهیل در فرایند فراوری خودرو به وسیله بخش خصوصی داده شده است.

فاطمی امین در سرانجام بازدید درباره موضوع واردات خودرو به پاسخ همیشگی نداشتن برنامه برای واردات تا سرانجام امسال اشاره نمود. او بعلاوه درمورد افزایش عمق داخلی سازی ون های آرین دیزل نیز گفت: دولت از این اقدام بخش خصوصی حمایت می نماید.

آگهی های خرید و فروش خودرو دانگ فنگ

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1760

به "خط فراوری شاسی بلند لاماری آماده بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری شاسی بلند لاماری آماده بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید