خبرنگاران طرح احداث 30 هزار کلاس درس در استان تهران شروع شد

به گزارش مجله سی نوا، تهران- خبرنگاران- معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: طرح احداث 30 هزار کلاس درس در این استان شروع شده و به همت دولت، خیرین مدرسه ساز و بنگاه های خصوصی عظیم این مدارس ساخته می گردد.

خبرنگاران طرح احداث 30 هزار کلاس درس در استان تهران شروع شد

شکرالله حسن بیگی عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به خبرنگار خبرنگاران گفت: در یک کار کارشناسی کمبودهای کلاس های درس در استان تهران شناسایی شد و مشخص شد که این استان به 30 هزار کلاس درس احتیاج دارد.

وی اضافه نمود: این کلاس های درس یا باید ساخته گردد و یا احتیاج به نوسازی و مقاوم سازی دارد که قرار شد این اقدام با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس، خیرین مدارس و بنگاه های عظیم مالی از جمله ایران خودرو، سایپا، بانک ها و ... انجام گردد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: با هماهنگی فرمانداران و آموزش و پرورش شهرستان ها، احتیاجهای به فرمانداران ابلاغ شد و تا به امروز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گفته وی، در این طرح اقدامات دولت و خیرین مدرسه ساز مناسب بوده اما در بخش مشارکت بنگاه های مالی در این طرح کمرنگ بوده که کوشش داریم بنگاه های خصوصی عظیم نیز در این طرح اقدامات بیشتری انجام دهند.

حسن بیگی اعلام کرد: مدرسه سازی و نوسازی مدارس در پایتخت و شهرستان های استان تهران در حال اجرا است و کوشش داریم این طرح با سرعت بیشتری انجام گردد.

تغییر کاربری مدارس مورد تاکید است

وی در ادامه به شناسایی اماکن با ارزش آموزش و پرورش در پایتخت اشاره نمود و اضافه نمود: قانون به اداره کل آموزش و پرورش اجازه داده قسمتی یا تمامی یک مدرسه ارزشمند را بفروشد و به جان آن در دیگر نقطه پایتخت مدارسی احداث کند که این طرح به کمبودهای فضای آموزش و پرورش در تهران و شهرستان ها یاری کند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: مثلا در گوشه ای از میدان ونک یک هنرستان وجود دارد که آموزش و پرورش این ملک ارزشمند را بفروشد و مدرسه ای در نقطه دیگر احداث کند.

ششمین شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران برگزار گردید.

در این جلسه تعرفه هزینه های خدمات تطبیق کارنامه های دوره های مختلف تحصیلی نظام آموزش و پرورش قدیم با دروس نظام جدید مشخص شد.

همچنین متن توافق نامه واگذاری حق ال عیان املاک دارای کاربری آموزشی توسط شهرداری ها و آموزش و پرورش ابلاغ شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 917

به "خبرنگاران طرح احداث 30 هزار کلاس درس در استان تهران شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح احداث 30 هزار کلاس درس در استان تهران شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید