خبرنگاران افزایش آگاهی عمومی نسبت به کالاهای مشمول استاندارد اجباری لازم است

به گزارش مجله سی نوا، گناباد- خبرنگاران- مدیرکل استاندارد خراسان رضوی بر افزایش آگاهی عمومی نسبت به کالاهای مشمول استانداردهای اجباری تاکید نمود و گفت: این امر در کاهش مسائل ناشی از مصرف کالاهای فاقد استاندارد تاثیر بسزایی دارد.

خبرنگاران افزایش آگاهی عمومی نسبت به کالاهای مشمول استاندارد اجباری لازم است

علیرضا جمیع روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از مجموع 33 هزار مورد تدوین استاندارد کالاها و تجهیزات مختلف، 11 هزار مورد و بیشتر شامل کالاهای ایمنی و سلامت و امنیت محور مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی ادامه داد: این اداره کل در راستای وظایف خود با حساسیت خاصی بر فرایند تولیدات واحدهای تولیدی نظارت می نماید و تداوم اعتبار پروانه بهره برداری آنها منوط به انطباق با موازین استاندارد است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: نمایندگان این اداره کل با استقرار در مبادی ورودی و گمرکات استان بر کیفیت و انطباق کالاهای ورودی با استاندارد رایج کشور نظارت می نمایند و تنها به کالاها دارای استاندارد اجازه ورود داده شده و کالاهای فاقد استاندارد برگشت داده می شوند.

وی اضافه کرد: 180 واحد با 230 پروانه کاربرد علامت استاندارد و 20 آرمایشگاه دارای صلاحیت استاندارد در شهرستانهای جنوبی استان خراسان رضوی زیرپوشش اداره استاندارد گناباد هستند.

172 واحد صنعتی در بخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1122

به "خبرنگاران افزایش آگاهی عمومی نسبت به کالاهای مشمول استاندارد اجباری لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش آگاهی عمومی نسبت به کالاهای مشمول استاندارد اجباری لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید