حضور مربی ایتالیایی در استقلال غیرقانونی است؟

به گزارش مجله سی نوا، یک کارشناس حقوقی ورزشی می گوید حضور گابریله پین به اسم مشاور فرهاد مجیدی شاید منع قانونی نداشته باشد اما ممکن است در آینده چالش زا باشد.

حضور مربی ایتالیایی در استقلال غیرقانونی است؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، با اعلام باشگاه استقلال گابریله پین، مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از مذاکرات لازم با این باشگاه، هفته آینده به تهران می آید تا به جمع آبی پوشان مرکز اضافه گردد. با توجه به قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی، این مربی ایتالیایی قرار این فصل به اسم مشاور در کنار مجیدی کار خود را جلو ببرد و در فصل آینده رسما مربی استقلال گردد.

این مساله شبهه ای را در مورد این مربی ایتالیایی به وجود آورده است. باشگاه استقلال معتقد است که در قانون منع به کارگیری بازیکن و مربیان خارجی، راه هایی وجود داشته که امکان حضور این مربی در این فصل ممکن بوده است اما همچنان بعضی معتقدند که حضور این مربی ایتالیایی می تواند برای استقلال با توجه به قانون منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی دردسرساز گردد.

اسدالله مقدم، کارشناس حقوقی ورزشی در این رابطه گفت: این چیزی که سازمان لیگ به باشگاه ها ابلاغ کرد، نه یک قانون بلکه یک دستور است. میان قانون و دستور تفاوت هایی وجود دارد. طبیعی است که مصوبات و دستورات فدراسیون برای اعضای فدراسیون الزام آور است. اینکه این دستور چقدر تاثیر گذاشته است، درباره آن صحبتی نمی کنم اما اگر ظاهر دستور حفظ گردد، فکر می کنم حضور این مربی در استقلال مسئله ای نداشته باشد.

او ادامه داد: برای تفسیر این دستور اگر ما بگوییم، استفاده از بازیکن در زمین و حضور مربی در نیمکت باشد و باشگاه بخواهد از خدمات یک مربی مشاور استفاده کند، فکر نمی کنم مسئله ای داشته باشد و باشگاه ترجیح داده است که از خدمات یک مشاور خارجی استفاده کند. وقتی محتوای مصوبه معین است، آیا من نمی توانم از یک پزشک خارجی استفاده کنم؟ آیا من نمی توانم که فیزیوتراپ خارجی به خدمت بگیرم؟ باشگاه در سازمان لیگ، سرمربی و مربی های خود را معین نموده و می خواهد از یک مشاور بهره ببرد.

مقدم در مورد تفاوت های قانون و دستور در مصوبات فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال تاکید نمود: وقتی یک دستور امری است، آثارش برای همه اعضا الزام آور است اما قانون برای قانون شدن باید راستا معینی را طی کند تا به اسم یک قانون ابلاغ گردد. وقتی مسئول برگزار کننده بازی ها یک دستور موقت صادر می نماید، معمولا به آن قانون نمی گویند و همان شخصی که این دستور را ابلاغ نموده است، می تواند آن دستور را تغییر دهد اما در قانون این مساله وجود ندارد و خیلی دشوارتر خواهد بود.

این کارشناس حقوق ورزشی درباره حضور گابریله پین در استقلال گفت: دستور سازمان لیگ شامل مشاوران یک تیم نمی گردد و فکر نمی کنم شامل این افراد بگردد. البته اگر قرار باشد فصل بعد به اسم مربی فعالیت کند، ممکن است صورت موضوع فرق کند. طبق مقررات فیفا یکسری الزامات در مورد رفتار صادقانه وجود دارد و نباید آن ها نقض شوند. ما وقتی این آدم را مشاور اعلام کنیم و بعد او را مربی کنیم، شاید به نوعی دور زدن قانون تلقی گردد. این مساله می تواند چالش زا باشد و باید با آنالیز قرارداد و نحوه استفاده از خدمات مشاور در این خصوص اظهار نظر کرد.

ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1383

به "حضور مربی ایتالیایی در استقلال غیرقانونی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مربی ایتالیایی در استقلال غیرقانونی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید