بیشتر بارهای جابجا شده بوشهر به کدام شهرها می رود؟

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از جابجایی بیش از 4 میلیون و 18 هزار تن کالا در 8 ماهه سال 98 در سطح استان بوشهر و خارج از آن خبر داد.

بیشتر بارهای جابجا شده بوشهر به کدام شهرها می رود؟

سید حمیدرضا علم در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر بیان نمود: در 8 ماهه منتهی به آذر 98 مجموعا 4 میلیون و 18 هزار تن انواع کالا در سطح استان و خارج از آن جابجا شده که نسبت به مدت مشابه به سال قبل که به میزان 3 میلیون و 841 تن بوده، و 4.6 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: برای جابجایی این مقدار کالا بیش از 248 هزار سفر باری به وسیله کامیون های استان اجرا شده است.

مهندس علم شرح داد: بر اساس آمارهای موجود شهرستان های عسلویه، بوشهر، دشتستان به ترتیب با 34، 23 و 21 درصد بیشترین سهم و شهرستان های دیلم، جم و تنگستان مجموعا با حدود 1 درصد کمترین سهم در جابجایی کالا بر عهده داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: کالاهای جابجا شده عمدتا شامل کلینکر سیمان، میعانات گازی، مواد اولیه پتروشیمی، کالای اساسی، لوازم خانگی و لوازم یدکی بوده است.

وی اظهار کرد: شهرهای تهران، مشهد و اصفهان عمده مقاصد بارهای جابجا شده از سطح استان بوشهر هستند.

ترانزیت 178 هزار تن کالا از بنادر بوشهر

علم اضافه کرد: در 8ماهه سال 98 همچنین مقدار 178 هزار تن کالا از بنادر استان به خارج از کشور ترانزیت شده است.

این مسئول بیان نمود: پیش بینی می شود با برداشت گوجه فرنگی در روزهای آینده شاهد افزایش جابجایی حمل بار در سطح استان به ویژه در شهرستانهای دیر و دشتی باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اضافه کرد: چشم انداز و دورنمای جابجایی بار در استان با توجه به افزایش تولیدات صنایع خصوصا پتروشیمی روشن و امید بخش است و در حالی که اکثر استان ها با کاهش جابجایی بار مواجهه هستند ما خوشبختانه فرایند افزایشی را طی می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 215

به "بیشتر بارهای جابجا شده بوشهر به کدام شهرها می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر بارهای جابجا شده بوشهر به کدام شهرها می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید