بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی تدوین می شود

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران، به منظور ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی سالمندان، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و بهزیستی، بسته توانبخشی شناختی درحوزه سالمندی درسال جاری تهیه، تدوین و بصورت مجازی عملیاتی می شود.

بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی تدوین می شود

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

در نشست مشترکی با حضور مدیران ارشد ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی، رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، مسئولان امور بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران، نمایندگان معاونت درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و نیز اعضای کارگروه ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی ستاد توسعه علوم شناختی، مقرر شد بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی در سال جاری تهیه و بطور مجازی به اجرا گذاشته شود.

دکتر مجید نیلی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در این نشست در سخنانی یکی از رسالت های اصلی این ستاد را ارتقای سرمایه شناختی جامعه یاد کرد و گفت: با توجه به اهمیت کارکردهای شناختی در میانسالان و سالمندان در جامعه، با حمایت این ستاد کارگروه تخصصی ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اضافه نمود: فعالیت های این کارگروه درحوزۀ میانسالی و سالمندی تعریف شده و محورهای شناختی توجه، حافظه، استدلال و سرعت پردازش محورهای اصلی مورد مطالعه در کارگروه می باشند که این عوامل نقش حائز اهمیتی در سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد دارند.

دکتر محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد در امور آموزش نیز با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی در بیشتر کشورها و از جمله ایران درحال افزایش است، شرح داد: امروزه این مسئله به عنوان یک عامل و فاکتور تأثیرگذار بر نظام اجتماعی و اقتصادی جوامع مطرح است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 722

به "بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید