برگزاری چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در تبریز

به گزارش مجله سی نوا، رئیس انجمن عاشیقلار از برگزاری چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در اسفندماه جاری در تبریز خبر داد.

برگزاری چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمد عبادی گفت: این جشنواره از دهم تا دوازدهم اسفندماه جاری در فرهنگسرای الغدیر و در سه بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی به صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره موسیقی عاشیقلار، صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد زمینه برای ابراز وجود جوانان علاقمند هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان نمود.

عبادی گفت: در جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار که شرط سنی شرکت کنندگان آن حداکثر 40 سال تمام است، 110 اثر ارسال شد که پس از بررسی هیات انتخاب 44 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی گفت: گروه های شرکت کننده تنها با آلات موسیقی شامل قوپوز، دهل، سرنا، قاوال، ناقارا، قوشا ناقارا و بالابان به ارائه اثر خود خواهند پرداخت.

عبادی اضافه نمود: راه یافتگان به مرحله مسابقه آثار خود را در اجرای عمومی در طی روزهای یاد شده ارائه کرده و هیئت داوران از مجموع آثار هر بخش، سه اثر را به عنوان منتخبان معرفی خواهند کرد.

گفتنی است چهارمین جشنواره موسیقی عاشیقلار به همت انجمن عاشیقلار با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 407

به "برگزاری چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید