بحران های به وجود آمده در اثر سیل ناشی از دست کاری انسان در طبیعت است

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/بوشهر فرماندار کنگان گفت: مسائل اساسی بحران های به وجود آمده در اثر سیل عمدتا ناشی از دست کاری انسان در طبیعت است، عده ای سودجو با دست کاری حوضه آبریز شهرستان در بالادست و تجمیع آبراهه های فصلی باعث جاری شدن حجم زیادی آب به سمت آبراهه هایی شدند که توان عبور این میزان دبی آب نداشتند.

بحران های به وجود آمده در اثر سیل ناشی از دست کاری انسان در طبیعت است

سیدعلی پاک نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنگان، اظهار کرد: روز گذشته بارندگی بی سابقه به میزان 102 میلی متری در کمتر از یک ساعت در شهرستان کنگان را شاهد بودیم که خساراتی به تأسیسات زیربنایی وارد کرد اما خوشبختانه با آمادگی کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان (به خصوص دستگاه های خدماتی و امدادی) و نیروهای داوطلب مردمی (هلال احمر و گروه های جهادی سپاه) اکنون شرایط به روال عادی برگشته است.

وی با تاکید بر مستندسازی اقدامات اجرا شده خواهان انعکاس آن به شهروندان شد.

این مسئول مسائل اساسی در مورد بحران های به وجود آمده اخیر (سیل شهرستان) را عمدتا ناشی از دست کاری انسان در طبیعت دانست و ادامه داد: عده ای سودجو با دست کاری حوضه آبریز شهرستان در بالادست و تجمیع آبراهه های فصلی در سنوات گذشته باعث جاری شدن حجم زیادی آب به سمت آبراهه هایی شدند که توان عبور این میزان دبی آب نداشتند و به همین دلیل منابع طبیعی و منابع آب و سایر دستگاه های مرتبط باید به صورت جدی و به قید فوریت با هماهنگی مقام محترم قضایی اقدامات قانونی در این خصوص را در دستور کار قرار دهند.

پاک نژاد عنوان نمود: جهت مواصلاتی کنگان - عسلویه حد فاصل شهر سیراف - پرک با عنایت به دست کاری های اجرا شده در بالادست در هنگام بارندگی مسدود می گردد که این امر اهتمام ویژه دستگاه های مرتبط برای حل این معضل و جلوگیری از تکرار آن را می طلبد.

فرماندار شهرستان کنگان عنوان نمود: در راستای کاهش مخاطرات و مدیریت ریسک و جبران خسارات، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ضمن برآورد آسیب های وارده به بخش کشاورزی و دام پروری (جهت جبران خسارت واحدهای دارای بیمه نامه) موضوع بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی را به اطلاع کلیه کشاورزان و دامداران شهرستان برساند.

وی بیان نمود: با عنایت به آسیب های وارده به تعدادی از منازل روستایی، دهیاران روستاها ضمن شناسایی واحدهای آسیب دیده نسبت به معرفی آنان به دستگاه های خدماتی و امدادی و حمایتی اقدام کنند.

سید علی پاک نژاد اضافه نمود: نظر به موقعیت توپوگرافی محل احداث بیمارستان امام خمینی (ره) و عدم پیش بینی های لازم در زمان طراحی و احداث جهت دفع آب های سطحی درون مجموعه، دانشگاه علوم پزشکی استان به قید فوریت موضوع طراحی و احداث سیستم دفع آب های سطحی و همچنین ایمن سازی تاسیسات برق و مکانیک این بیمارستان را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه عمده مسائل در بحث راه های شهرستان کنگان مربوط به بخش سیراف است، توضیح داد: استقرار راهدار خانه در سیراف لازم است و باید امکانات اداره راه و شهرسازی آنجا متمرکز گردد.

فرماندار شهرستان کنگان خواهان متمرکز شدن امکانات مدیریت بحران در یک مکان شد و اضافه نمود: ادارات به ویژه شهرداری ها و دهیاری ها برنامه ریزی لازم جهت تقویت ادوات لازم در هنگام حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کنگان، پاک نژاد در سرانجام از رایزنی برای افزایش سهمیه آب شرب کنگان از خط کوثر اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 531

به "بحران های به وجود آمده در اثر سیل ناشی از دست کاری انسان در طبیعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران های به وجود آمده در اثر سیل ناشی از دست کاری انسان در طبیعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید