جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر

به گزارش مجله سی نوا، شکل گیری تدریجی زمین باعث شده جزیره هایی روی این کره خاکی شکل بگیرند و محل سکونت انسان ها گردد. انسان ها نیز مانند طبیعت دست به ساخت جزیره های زیبایی زدند که البته زیبایی آن ها به اندازه جزیره های ساخت طبیعت مادر نیست. در این جا با 10 نمونه از این جزیره های مصنوعی در سراسر جهان آشنا شوید.

جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر

جزیره نوتردام (کانادا)

شهر مونترآل جهت آمادگی برای نمایشگاه جهانی و بین المللی سال 1967 احتیاج به ساخت سیستم مترو داشت. بنابراین برای ساخت آن 15 میلیون تن سنگ احتیاج داشتند و در نهایت به روشی کاملا هوشمندانه جزیره نوتردام را در رودخانه سنت لارنس ساختند. امروز این جزیره یکی از جاذبه توریستی شده است.

جزیره ویلهلمستین (آلمان)

این جزیره در دریاچه استینهود که بزرگ ترین جزیره در شمال غربی آلمان است قرار گرفته است و از سال 1765 تا 1767 ساخته شده است. برای ساخت این جزیره آنقدر سنگ و صخره به داخل آب انداخته اند تا خاتمه جزیره شکل گرفته است. اکنون این جزیره به موزه و جاذبه توریستی تبدیل شده است.

جزیره گنج (ایالات متحده آمریکا)

این جزیره ابتدا به شکل یک تپه زیرآبی در سواحل سان فرانسیسکو بود و از آنجایی که وجود این تپه برای کشتی ها و قایق ها خطرناک بود ساخت و ساز روی این تپه از سال 1936 آغاز شد. این جزیره در سال 1939 تکمیل شد و بعد از برگزاری نمایشگاه بین المللی گلدن گیت به مالکیت نیروی دریایی درآمد و دیگر برای شهروندها قابل استفاده نبود.

جزیره هالهومیل (مالدیو)

مردم برای نخستین بار در سال 2004 به این جزیره پا گذاشتند و اکنون محل سکونت 40 هزار نفر است. در این جزیره هتل ها و رستوران های زیبایی وجود دارد اما مهم ترین جذابیت آن ساحل بی نظیرش است.

جزایر توموس (ایالات متحده آمریکا)

جزایر توموس که مجموعه 4 جزیره مصنوعی هستند در سال 1965 در سواحل کالیفرنیا ساخته شده اند. اسم این جزایر از حرف اول شرکت های سازنده آن گرفته شده است. این جزایر مسکونی نیستند و مجهز به امکانات حفاری نفت هستند.

مجمع الجزایر جهان (دبی)

دبی بزرگ ترین و معروف ترین شهر امارات چندین جزیره مصنوعی دارد که شگفت انگیزترین جزایر جهان به حساب می آیند. ساخت این جزایر در سال 2003 آغاز شد اما ساخت آن به دلیل بحران اقتصادی سال 2008 متوقف شد و اکنون 300 جزیره در خلیج فارس ساخته شده است. در سال 2014 پروژه دوباره ادامه پیدا کرد.

جزایر امواج (بحرین)

بحرین کشوری کوچک در خلیج فارس دارای جزیره های مصنوعی زیبایی است که جزایر امواج نام دارند. ساخت این جزایر از سال 2002 آغاز شد و از زمان آغاز برنامه ریزی شده بود که به یک شهر هوشمند تبدیل گردد. بنابراین با دو کمپانی سیسکو و اورکل قرارداد بستند که شبکه فیبر نوری را در تمام خانه ها و کسب و کارهای این جزیره راه اندازی نمایند. یکی از جذاب ترین مناطق این جزیره منطقه المارسا نام دارد که در آن صاحب خانه ها قایق خود را در مقابل خانه پارک می نمایند. این منطقه شباهت زیادی به ونیز دارد.

جزیره ایجبرگ (هلند)

در کشورهایی که با مشکل کمبود مسکن روبرو هستند دولت مجبور است کمی خلاق تر باشد تا بتواند مسکن های بیشتری بسازد. یکی از شهرها که با این مشکل روبرو می باشد آمستردام است که با ساخت این جزیره مشکل را حل نموده است. ساخت این جزایر از سال 1996 آغاز شده و 3 جزیره که با پل به هم متصل شده اند ساخته شده است. این جزیره برای 45 هزار نفر مسکن فراهم نموده است و دارای رستوران، مدرسه، مرکز خرید و بیمارستان است.

جزیره مروارید قطر

ساخت جزیره مصنوعی مروارید قطر 10 سال طول کشیده و در سال 2014 به اتمام رسیده است. در این جزیره 3 هتل 5 ستاره، رستوران و چندین مرکز سرگرمی وجود دارد.

جزیره نخل جمیرا (امارات)

در دو طرف مجمع الجزایر جهان جزایر نخل جمیرا قرار دارند. سمت راست جزیره جمیرا و سمت چپ جزیره جبل علی. جزیره جبل علی هنوز نیمه کاره است و معین نیست چه زمانی ساخت آن به اتمام می رسد.جزیره نخل جمیرا که کوچک تر از جبل علی است برای سکونت 250 هزار نفر برنامه ریزی شده بود و از سال 2006 مردم به این جزیره نقل مکان کردند.Order Celebrex Prescription Medication Online or Buy Generic Celebrex known as Celecoxib from CanadianPharmacyMeds at the Lowest Price celebrex for sale. Buy Celebrex pain killers from ВЈ0.83 with or without prescription for anti-inflammatory relief from Medical Specialists NHS Pharmacy. Buy Baclofen without a Prescription. Campione is a unique enclave. Before the great october socialist revolution and the early years of soviet power meters buy baclofen online without prescription. Our products are available for collection or delivery.

منبع: بدونیم
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 139

به "جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین جزیره های ساخت دست بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید