ایده های تزئین دیوار اتاق خواب

به گزارش مجله سی نوا، اهمیت اتاق خواب چیزی بیش تر از مکانی که بعد از یک روز کاری در آن به استراحت می پردازید، می باشد. اتاق خواب از جمله مکان هایی است که باید با روحیات شما سازگار بوده و به نوعی بیانگر شخصیت شما باشد. در بیش تر مواقع هنگام طراحی اتاق خواب، اهمیت تزئین دیوارها را فراموش می کنیم. اما به یاد داشته باشید که انجام این کار بسیار حائز اهمیت می باشد. در ادامه به بیان بعضی ایده های کاربردی در این زمینه خواهیم پرداخت.

ایده های تزئین دیوار اتاق خواب

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

استفاده از یک تصویر بزرگ در اتاق خواب

استفاده از یک تصویر بزرگ حتی در اتاق های کوچک نیز امکان پذیر بوده و باعث می گردد به محض ورود افراد توجه همه به آن جلب گردد. با توجه به رنگ و سبکی که در اتاق خواب استفاده نموده اید، می توانید نسبت به خرید یک تابلو با تصویری مناسب اقدام نمایید.

استفاده از خلاقیت خود در تزئین دیوار اتاق خواب

شما می توانید از خلاقیت خود برای ساخت وسیله ای مناسب بهره ببرید. اگر دستی در هنر دارید می توانید خودتان نسبت به اجرای طراحی دیوار اقدام نموده و تصویری بر روی آن نقاشی کنید. این کار نه تنها به زیبایی اتاق خواب یاری می نماید بلکه نمایانگر خلاقیت شما در این زمینه نیز خواهد بود.

استفاده از چراغ های دیواری

استفاده از چراغ های دیواری نه تنها باعث زیبایی دیوار اتاق می شوند بلکه در اجرای نورپردازی اتاق خواب نیز یاری می نمایند. این چراغ ها در انواع مختلف وجود دارند و شما می توانید با توجه به سبک طراحی و سلیقه شخصی نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید.

استفاده از آینه های منحنی شکل

استفاده از آینه های منحنی شکل یکی از ایده های کاربردی در زمینه تزئین اتاق خواب می باشد. استفاده از آینه ها با هر سبکی تطبیق پذیر بوده و می توان در طراحی های مختلف از آن ها استفاده کرد.

استفاده از یک عکس بزرگ سیاه و سفید

به طور قطع عکس هایی هستند که شما علاقه زیادی به آن ها دارید و برای شما ارزشمند می باشند. این عکس می تواند موضوعات متفاوتی داشته باشد. استفاده از این عکس در ابعاد بزرگ و با رنگ سیاه و سفید تاثیر بسزایی در زیباسازی دیوار اتاق خواب خواهد گذاشت. استفاده از چنین تصویری باعث عمق بخشی به فضای اتاق خواب نیز خواهد شد.

استفاده از گلدان های دیواری

اهمیت استفاده از گیاهان در طراحی داخلی بر هیچ کس پوشیده نیست. شما می توانید در جهت استفاده از این اِلمان و تزئین دیور اتاق خواب نسبت به نصب انواع گلدان دیواری اقدام نمایید.

استفاده از تخته سیاه به عنوان المان تزئینی

استفاده از یک تخته سیاه نه تنها باعث ایجاد حس نوستالژی در شما می گردد، بلکه می تواند در جهت تزئین دیوار اتاق خواب استفاده شده و نمای جذاب و زیبایی ایجاد کند. شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود با استفاده از گچ طرح هایی روی آن نقاشی کنید.

استفاده از فریم های مناسب

اگر تمایل دارید سبک اتاق خواب شما نمایی از سبک روستیک داشته باشد، می توانید از قاب هایی که از جنس برنج هستند برای عکس های پرتره و یا انواع تصاویر استفاده نمایید. استفاده از این قاب ها می تواند تلفیق مناسبی با سبک مدرن ایجاد کند.

استفاده از المان هایی به شکل گل

استفاده از کارهای هنری که به شکل طرح گل هستند، از نمونه ایده هایی است که می توان در جهت زیباسازی دیوار اتاق خواب مورد استفاده قرار داد. برای ساخت این گل ها می توانید از خلاقیت خود نیز استفاده نمایید. استفاده از این طرح در انواع سبک های طراحی اتاق خواب امکان پذیر می باشد.

استفاده از عکس های خانوادگی

استفاده از عکس های خانوادگی در جهت تزئین دیوار اتاق خواب از جمله ایده های پرکاربرد تلقی می گردد. شما می توانید برای انجام این کار نمونه ای از عکس های مورد علاقه خود را در سایزهای مختلف چاپ نموده و از آن ها بر روی دیوار استفاده نمایید.

ساخت شلف دیواری

اگر زمانی احساس کردید که اتاق خواب شما فضای کافی برای نگهداری از وسایل ندارد، بهتر است به فکر ساختن شلف دیواری باشید. استفاده از این شلف ها می تواند در جهت قرار دادن انواع لوازم تزئینی صورت گیرد. هم چنین می توان از آن ها برای قرار دادن کتاب نیز استفاده کرد. از این رو استفاده از این شلف ها نه تنها جنبه زیباشناختی بلکه جنبه کاربردی نیز دارد.

استفاده از الگوی راه راه

یکی از راهکارهایی که می توانید برای تزئین دیوار اتاق خواب مورد استفاده قرار دهید، استفاده از الگوهای راه راه در طراحی دیوار می باشد. برای این کار می توانید از انواع کاغذ دیواری با این طرح استفاده نمایید. اگر در نظر دارید در انجام این کار کمی خلاقیت داشته باشید، می توانید از نوارهای تزئینی که مخصوص این کار هستند نیز بهره ببرید. برای انجام این کار بهتر است از دیوار پشت تخت خواب استفاده نمایید.

استفاده از الگوهای ساده

استفاده از الگوهای ساده و به کارگیری خلاقیت خود در این زمینه می تواند ایده خوبی برای تزئین دیوار اتاق خواب باشد. در ادامه به بیان بعضی از این ایده ها و راهکارها خواهیم پرداخت.

استفاده از قاب های فلزی

استفاده از قاب های فلری می تواند ایده خوبی برای تزئین دیوار اتاق خواب باشد. استفاده از این نوع قاب هیچ گاه قدیمی نمی گردد.

استفاده از طرح برگ

برای انجام این کار می توانید انواع برگ درختان و نمونه ای که طرح آن را می پسندید ،انتخاب نموده و با استفاده از رنگ، شکل آن ها را بر روی دیوار پیاده سازی کنید.

کلاژ کارت پستال های مختلف

برای انجام این کار می توانید از انواع کارت پستال هایی که به آن ها علاقمند هستید بر روی دیوار استفاده نمایید. برای استفاده از آن ها احتیاج به قاب و فریم نیست.

استفاده از استنسیل ها

یکی از راهکارهایی که می توانید برای تزئین دیوار مورد استفاده قرار دهید، استفاده از استنسیل ها بر روی دیوار می باشد. استنسیل ها طرح های مختلفی داشته و شما می توانید با توجه به سلیقه خود نمونه ای از آن را انتخاب نمایید.

نکات پایانی

ایده های ارائه شده تنها نمونه ای از راهکارهایی است که می توانید برای تزئین دیوار اتاق خواب از آن ها استفاده نمایید. به کارگیری خلاقیت خود و استفاده از منابع آنلاین می تواند به شما در اجرای یک طراحی خوب یاری نمایند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 259

به "ایده های تزئین دیوار اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های تزئین دیوار اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید