کتاب آرایش های نوپدید به چاپ دوم رسید

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران، امروز محصولاتی عرضه می گردد که استفاده از آنها برای انسان متعهد به دستورهای دینی می تواند مانع کسب طهارت و پاکیزگی به حساب آید. از جمله این موانع، ظهور و بروز آرایش های نوپدید در دنیا پیچیده و صنعتی امروز است.

کتاب آرایش های نوپدید به چاپ دوم رسید

آرایش هایی که به دلیل جذابیت های بصری، توانسته بخشی از زنان جامعه مسلمان را به خود جذب کند و این پرسش را مطرح کنید که آیا استفاده از چنین زینت هایش را نماند صحت طهارت های سه گانه (وضو، غسل و تیمم) است؟

اثر پیشرو از همین منظر به آنالیز مانعیت یا عدم مانعیت آرایش های نوپدید در طهارت ثلاث پرداخته و با شمردن و با برشمردن بعضی آرایش های تازه همانند کاشت ناخن، مژه و موی مصنوعی، و با تکیه بر اندیشه های فقهی و اصولی علمای امامیه، مانعیت یا عدم مالکیت آنها را در صحت طهارت های سه گانه آنالیز نموده است.

این اثر در سه فصل و هفت گفتار تألیف شده است؛ در ابتدای فصل اول به مفهوم شناسی پرداخته شده و در ادامه میزان واجب شستن اعضا و شرایط صحت وضو و غسل تبیین شده است.

نویسنده در دومین فصل از این اثر که با عنوان موضوع شناسی آرایش های نوپدید تألیف شده، در سه گفتار ناخن مصنوعی، مو، مژه و ابروی مصنوعی، تاتو و هاشور ابرو را مورد بحث و آنالیز قرار داده است؛ بعضی از اهم مباحث این فصل می توان به انواع روش کاشت ناخون، مانیکور، گزارش مکتوب از مشاهدات عینی کاشت ناخن، کاشت یا پیوند مو و روش ها و مراحل مختلف آن، کاشف موقت مژه یا همان اکستنشن مژه یا مژه مصنوعی و انواع و مراحل آن، میکروپیگمنتیشن ابرو و تفاوت آن با تاتو اشاره نمود.

طهارت در آرایش های نوپدید از منظر فقه اهل بیت(ع) عنوان سومین فصل از این اثر است که در قالب دو گفتار به حکم فقهی استفاده از آرایش های نوپدید در حال اختیار و حکم فقهی وضو و غسل جبیره ای با وجود مانع اختیاری پرداخته شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1932

به "کتاب آرایش های نوپدید به چاپ دوم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب آرایش های نوپدید به چاپ دوم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید