طراحی داخلی و بازسازی دفتر معماری کاکس در ملبورن

به گزارش مجله سی نوا، در ادامه فرایند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی خبرنگاران قصد داریم یکی از بهترین طراحی داخلی اداری در سال 2016 ، در شهر ملبورن استرالیا را با هم آنالیز کنیم .

طراحی داخلی و بازسازی دفتر معماری کاکس در ملبورن

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

این فضا در متراژی به مساحت 880 متر مربع توانسته است یک محیط مناسب و منحصر به فرد را ایجاد کند تا تا هم کارایی لازم را داشته باشد و هم جذابیت قابل قبولی از خود نشان دهد .

سبک و کانسپت دکوراسیون داخلی

هنگامی که تیم معماری کاکس برای آغاز برنامه ریزی و طراحی در محل کار نو کنار همدیگر جمع شده بودند مهم ترین هدف و سوالی که مد نظرشان بود این بود که افراد قرار است در محل کار نو در کجا بنشینند و تیم ها چگونه پیکربندی میشوند . این سوال این نکته را تاکید میکند که هدف اصلی این دفتر نو ، ایجاد و تقویت فعالیت اصلی آن در جمع کردن متخصصان در زمینه های مختلف عملی و تئوری برای همکاری و ایجاد معماری معاصر است .

این پروژه به اسم فرصتی برای تنو نظر در خصوص رویکرد شرکت به طراحی و فرایند ایجاد معماری معاصر در یک طیف گسترده و استادانه انجام شد .

سوالهای اساسی که تیم برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری این دفتر بیان کرد اینگونه بود که : چگونه میخواهیم با هم کار کنیم ؟ چگونه احتیاج های افراد و تمایل به ایجاد تجربه کاری جمعی و اجتماعی تر را متعادل می کنیم ؟ چگونه می توانیم یک محیط کار ایجاد کنیم که افراد را قادر به توسعه حرفه ای و توسعه مهارت ها و دانش خود کند؟ چگونه می توانیم سازمان یادگیری ایجاد کنیم که بازتاب دهنده و آینده نگر باشد؟ چگونه می توانیم تنظیماتی را ایجاد کنیم که از ارزش و مشارکت همکاران دعوت شده و میهمانان گاه به گاه برخوردار باشد ، و بعلاوه از مشتری و بازدید نماینده استقبال می نماید؟

ایده های این دکوراسیون اداری

تیم معماری کاکس هم مانند هر روش طراحی مشاغل دیگر، احتیاجهای اساسی اسکان و احتیاجهای کارکردی برای جابجایی تیم معماری 75 نفره خود در محل نو کارشان و بعلاوه مطالبات همواره موجود تحمیل شده به وسیله بودجه پروژه دارد. با توجه به طراحی های این تیم معماری در شکل دهی به دکوراسیون لوکس و محیط های عمومی در طی این چند سال ، موضوع مهم این بود که تعادل بین منطقه ها اختصاصی و ویژه کاربردی برقرار گردد ، مانند منطقه های که برای ایجاد مدل و ماکت ، چاپ رومیزی ، کارهای اداری و پشتیبانی IT استفاده می گردد. و جلسات رسمی و احتیاج به ایجاد یک فضای مشترک و عمومی که می تواند ترکیبی از احتیاجهای حرفه ای و شخصی باشد.

فضاهای داخلی این دکوراسیون اداری

حال نگاهی به فضای داخلی این بازسازی و تعمیرات ساختمان بیندازیم . در بدو ورود به این دفتر با یک فضای انتظار که با حضور یک کتابخانه و مبل های راحتی این امکان را به مهمانان و مراجعه نمایندگان میدهد که در زمان انتظار بتوانند خود را با خواندن کتاب و تماشا پروژه های قبلی این شرکت سرگرم نمایند . پس از گذر از ورودی با یک سالن عظیم روبرو هستیم که ایده بکر طراحی در مرکزیت این دفتر به چشم میخورد . این فضای باز اما تا حدودی مبهم با ایجاد یک شکاف عظیم در طبقه فوقانی و ایجاد یک سری پله و سکو مرتب و منظم به سمت بالا یک فضا به اسم فضای ارائه ایده ها و تفکرات تیم و فضای جلسات و دیدار های غیر رسمی طراحی شده است . این فضای چوبی با استفاده از ویدیو پروژکتور برای ارائه و معرفی پروژه و بحث و تبادل نظرهای محبت آمیز در محیطی صمیمی برای کارهای معماران به وجود آمده است و با ایجاد سکوهایی برای نشستن و یک جهت در کنار تا بتوانند از آن طریق به طبقه فوقانی دسترسی داشته باشند . با قرار دادن صفحات چوبی و نرده هایی در اطراف این فضا ، آن را به فضایی نیمه خصوصی و نیمه عمومی تبدیل نموده است .

در روبروی این فضای چوبی کافه این دفتر واقع شده است که در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه از استیل خاکستری رنگ استفاده شده است و در روبروی آشپزخانه هم یک میز عظیم آهنی با سطحی چوبی واقع شده است که محلی برای گفت و گوهای محبت آمیز همراه با نوشیدن قهوه و خوراکی است .

در سالن طبقه همکف در پشت محیط مرکزی یک فضای وسیع با میز و جایگاه هایی گروهی برای کارهای طراحی کارکنان ایجاد شده است .در طبقه فوقانی هم با همین کیفیت این میز ها و جایگاه های کاری بخش عظیمی از این طبقه را شکل میدهد در کنار دو اتاق جلسه برای گفت و گوهایی که حالت رسمی تری دارند .

کف این فضا هم به علت راحتی رفت و آمد و هم به علت جذابیت آن از چوب است و بیننده با ورود در این فضا با حجم عظیمی از متریال چوبی روبرو میگردد که این حس گرمی و روشنی را به آنها القا میکند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1422

به "طراحی داخلی و بازسازی دفتر معماری کاکس در ملبورن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی و بازسازی دفتر معماری کاکس در ملبورن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید