مبل چند کاره (Multi، Functional) برای خانه های کوچک شما

به گزارش مجله سی نوا، مبل چند کاره (Multi-Functional) یا مبل های تبدیلی سابقه استفاده طولانی دارند اما در گذشته به علت اینکه هنوز خانه هایی با متراژ کم رواج نداشتند چندان مورد توجه واقع نشد. اما امروزه که آپارتمان نشینی و ساخت خانه های نقلی و دنج زیاد شده، مبلمان چند کاره محبوبیت زیادی پیدا نموده است. اما اینکه چرا خرید این نوع مبلمان افزایش پیدا نموده و چطور در خانه از آن استفاده کنیم موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

مبل چند کاره (Multi، Functional) برای خانه های کوچک شما

ویژگی های مبل چند کاره یا تبدیلی

مبل های چند منظوره یا چند کاره مثل مبل های تخت خواب شو یا مبلمان ال با فضایی برای ذخیره سازی، در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه کاربرد زیادی دارند. علت محبوبیت این مدل از مبلمان را می توان به موارد زیر نسبت داد:

کاربرد پذیر بودن این مبلمان باعث شده تا فقط به عنوان یک مبل در دکوراسیون داخلی کاربرد نداشته باشند. از این مبلمان برای ذخیره وسایل مختلف، تبدیل شدن به میز یا حتی یک بخش دکوراتیو استفاده می نمایند.

راحتی و آسایش استفاده از این مبلمان بسیار زیاد است. مبل راحتی چند کاره یک نمونه از این مبلمان است که نه تنها با سبک های امروزی سازگاری پیدا می نماید بلکه حس خیلی خوبی نیز منتقل می سازد.

مبل چند کاره قابل تبدیل به وسایل یا شکل های مختلف است در نتیجه می توانید در هر جایی از منزل و برای هر سبکی از دکوراسیون داخلی استفاده نمایید. به همین علت یکی از برترین نوع مبلمان برای خانه هایی است که در آن از وسایلی با سبک های مختلف استفاده شده است.

با خرید مدل مبل چند کاره می توانید در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنید. با داشتن فضای بیشتر آزادی عمل بالاتری داشته باشید و غیره.

چطور از مبلمان چند کاره در منزل استفاده کنیم؟

بعضی از مبلمان های چند کاره قابلیت استفاده به شکل تخت، میز پذیرایی، میز غذاخوری و میز مطالعه را دارند. به عنوان مثال شما می توانید از مبلمان هایی که به شکل تاشو طراحی شده اند و داخل آنها جایگاه های مخصوص با طراحی ارگونومیک استفاده شده بخرید. این نوع مبلمان در مواقع احتیاج به شکل مبل و در مابقی موارد به شکل میز قابل استفاده هستند.

بعضی از نمونه های مبل چند کاره قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب هم دارند. حتما چنین مدل مبلمان هایی را دیده اید. شما می توانید با خرید این نوع مبلمان در مواقع لزوم به عنوان تخت خواب هم بهره ببرید در فضای منزل مخصوصا اتاق خواب صرفه جویی زیادی کنید.

در طراحی مبلمان چند کاره لهستانی از آن به شکل ترکیبی با نیمکت یا میز کافه خوری استفاده نموده اند. ویژگی یونیک این نوع مبلمان چرخش قسمت های مختلف برای ست شدن با فرم بدن است در نتیجه می توانید خیلی راحت به مبل یا میز قهوه خوری تبدیل کنید. نکته بسیار مهم بعدی قابلیت تغییر طول آن است که برای منازل کوچک هم قابل استفاده است. شما می توانید در شرایط مختلف طول آن را بین 1 تا 3 متر تغییر دهید.

مبل چند کاره بادی نمونه دیگری از این نوع مبلمان است. مبل های بادی راحتی زیادی دارند، مقرون به صرفه قیمت هستند، سبک بوده و جابجایی آنها خیلی راحت است، در رنگ و شکل های مختلف فراوری می شوند تا با سبک دکوراسیون شما ست شود و در صورت چند کاره بودن به عنوان تخت راحتی یا استراحت عصرگاهی بسیار مناسب خواهند بود.

مبل های چند کاره تنوع زیادی دارند که از هر کدام می توانید به تناسب فضا و دکوراسیون استفاده نمایید. به عنوان مبل راحتی اکست چند منظوره به خاطر طراحی ارگونومیک آن با فرم بدن و امکان چرخش آن در جهات مختلف معروف است. این نوع مبل ها به راحتی به تختخواب یا کاناپه تغییر فرم می دهند.

مبل های چند منظوره اسکافولد که قابلیت تبدیل شدن به کتابخانه کشویی را دارند. با نشستن بر روی این مبل، کتابخانه داخلی آن به راحتی قابل دسترس می باشد. البته خانم ها از این قسمت برای نگهداری وسایل آرایشی استفاده می نمایند که ایده خلاقانه ای است.

مبل بیاک لافت نوعی از مبل چند کاره در سبک کلاسیک محسوب می شود. این مبل به علت ابعاد بزرگتر قابل استفاده به عنوان مبل سه نفره نیز هست. از این مبل می توانید برای پذیرایی، اتاق خواب یا اتاق انتظار استفاده نمایید.

مبل های سوسیا که دو نفر با فاصله مناسب می توانند روی آن بنشینند یا دراز بکشند. اصالت این مبل ایتالیایی است و در ساخت آن از پارچه های بسیار شیک استفاده می شود. حتی می توانید این مبل را دو تکه کنید تا برای هر نفر قابل استفاده باشد.

مبل چند کاره رودولفو که از سه تکه تخت، پاف و بخش میله ای تشکیل شده است. این مبلمان ساختار بسیار راحت و انعطاف پذیری دارد و تا سه نفر می توانند از بخش های مختلف آن استفاده نمایند.

با مبلمان چند کاره، راحتی و آسایش را به منزلتان بیاورید و با صرفه جویی در هزینه ها و فضای خانه از آنها لذت ببرید.

منبع: اتاق
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1536

به "مبل چند کاره (Multi، Functional) برای خانه های کوچک شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبل چند کاره (Multi، Functional) برای خانه های کوچک شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید