تور اروپا: انتقاد اتریش از سیاست دفاعی و امنیتی اروپا

به گزارش مجله سی نوا، وزیر دفاع اتریش در سخنانی ضمن انتقاد از سیاست دفاعی و امنیتی اروپا خواهان اصلاحات در این زمینه و تطبیق اتحادیه اروپا با شرایط کنونی برای تضمین امنیت شهروندان شد.

تور اروپا: انتقاد اتریش از سیاست دفاعی و امنیتی اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اتریشی کوریر در مطلبی نوشت: همه گیری کرونا، بحران خاموشی ها و تهدیدات نظامی از چالش های این روزهای اتحادیه اروپا است و این سوال مطرح است که این اتحادیه چگونه خود را برای این چالش ها آماده می نماید؟

کلادیا تانر، وزیر دفاع اتریش با توجه به این چالش ها امروز دوشنبه یک پروژه اساسی درباره استراتژی امنیتی اتحادیه اروپا ارائه داده و تاکید نمود که این استراتژی باید تا اواسط سال 2022 آماده گردد. وی این سخنرانی را در حضور کارشناسان سیاست بین الملل ایراد کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود گفت: شرایط سیاست امنیتی در اروپا بهبود نیافته، بلکه برعکس پیچیده تر شده است و خیلی چیزها دیگر قابل پیش بینی نیست؛ بنابراین اتحادیه اروپا باید پیوسته خود را با این شرایط تطبیق دهد.

وی ایجاد یک قطب نمای استراتژیک برای در پیش گرفتن یک استراتژی مشترک سیاست امنیتی و دفاعی در اروپا را لازم دانست. به گفته وی از جمله مسائل مرکزی و مهم در این فرآیند مدیریت بحران، تاب آوری، شایستگی و مشارکت است. در اینجا این مسئله مطرح است که هدف جهانی اتحادیه اروپا از سال 2016 تعیین شده و به یک استراتژی خاص برای سیاست مشترک امنیتی و دفاعی تبدیل گردد.

وزیر دفاع اتریش بعلاوه توضیح داد: اتحادیه اروپا باید بالاخره به این فرایند انتها دهد که تنها درباره سیاست مشترک امنیتی و دفاعی صحبت کند. ما باید بالاخره امنیت را برای مردم تضمین کنیم.

تانیر بعلاوه گفت: برای اینکه آمادگی عمل ایجاد گردد باید ظرفیت ها افزایش پیدا نموده و منافع و علایق ملی خاص پشت سر گذاشته گردد. وی تاکید نمود که این مسئله مهم است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این قطب نما و طرح دفاعی پایبند باشند و خود را با آن تعریف نمایند.

وی بعلاوه تاکید نمود که این قطب نما که وی در قالب یک استراتژی به آن اشاره نمود بعلاوه باید شایستگی عمل تک تک کشورهای عضو این اتحادیه را تقویت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1540

به "تور اروپا: انتقاد اتریش از سیاست دفاعی و امنیتی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: انتقاد اتریش از سیاست دفاعی و امنیتی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید