اتمام بازسازی پل حاجی خان روستای جلماجرد خمین طی 10 روز آینده

به گزارش مجله سی نوا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علی مشهدی امروز 29 اسفند 99 با اشاره به اینکه پل حاجی خان روستای جلماجرد شهرستان خمین مربوط به دوره قاجار است، گفت: روستای جلماجرد در فاصله 23 کیلومتر شهر خمین قرار گرفته است که در واقع به یاری پل حاجی خان به شهر متصل می گردد.

اتمام بازسازی پل حاجی خان روستای جلماجرد خمین طی 10 روز آینده

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی اضافه کرد: معماری این بنا به شکلی است که پل دارای سه دهانه یا طاق بیضی شکل است که با مصالح آجر و گل آهن بر رودخانه خمین احداث شده است و به دلیل زیبای و قدمت خود 27 آبان ماه 1385 با شماره 16443 در فهرست آثار ملی کشور نهاده شد.

مشهدی توضیح داد: با توجه به اینکه این پل در واقع اتصالی بین روستا و شهر خمین است، تردد بسیار خودروها بنا را دچار آسیب نموده است که بر همین اساس بازسازی آن در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه کرد: در ابتدای امر برای نجات این پل متاسفانه همکاری لازم از سوی دستگاه های اجرایی جهت جایگزینی یک پل جدید و حداقل یک کنار گذر صورت نگرفت و عملا پل در معرض خطر ریز و آسیب نهاده شد، بر همین اساس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین پیگیر موضوع شد تا در صورت عدم اجرایی شدن مصوبات کارگروه میراث فرهنگی شهرستان مراتب را به وسیله مراجع قضایی پیگیری گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین با اشاره به نصب تابلو هشدار از سوی این اداره در کنار پل، اضافه کرد: در سال 99 میراث فرهنگی با اختصاص اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال عملیات بازسازی و بهسازی این پل را شروع کرد و تا 10 روز آینده کار بازسازی به اتمام می رسد.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1166

به "اتمام بازسازی پل حاجی خان روستای جلماجرد خمین طی 10 روز آینده" امتیاز دهید

1 کاربر به "اتمام بازسازی پل حاجی خان روستای جلماجرد خمین طی 10 روز آینده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی پل حاجی خان روستای جلماجرد خمین طی 10 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید