آمریکا شرایط مذاکره طالبان و دولت افغانستان را فراهم می کند

به گزارش مجله سی نوا، سرپرست دفتر نمایندگی آمریکا در امور افغانستان، پاکستان و جنوب آسیا گفت که واشنگتن در رابطه با ایجاد شرایط لازم برای تحقق مذاکرات طالبان و دولت با برخی از کشورهای منطقه و پاکستان تماس گرفته است.

آمریکا شرایط مذاکره طالبان و دولت افغانستان را فراهم می کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آلیس ولز سرپرست دفتر نمایندگی آمریکا در امور افغانستان و پاکستان و جنوب آسیا گفت: واشنگتن در تلاش است تا شرایط مذاکره طالبان و دولت افغانستان را فراهم کند.

وی ضمن بیان اینکه بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد، گفت: آمریکا شرایطی را ایجاد می کند که طالبان حاضر به مذاکره و پیوستن به فرایند صلح شوند.

این دیپلمات ارشد به صدای آمریکا گفت که برای از سرگیری مذاکرات با طالبان، آمریکا با پاکستان و دیگر کشورهای منطقه تماس گرفته است.

این مقام ارشد آمریکایی در حالی از تلاش آمریکا برای زمینه سازی مذاکرات صلح خبر می دهد که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که طالبان به خاطر پیروزی های گسترده میدانی تمایلی برای پیوستن به گفت وگوهای صلح ندارند.

این در حالی است که اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور افغانستان، حکومت افغانستان بر کمتر از 60 درصد از خاک این کشور کنترل دارد و دیگر مناطق یا تحت درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان واقع شده است و یا تحت کنترل گروه طالبان است.

از سوی دیگر، کرنلیوس زیمرمن نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان نیز اخیرا اظهاراتی را از ترکیب استراتژی جنگی و استراتژی گفتمان بیان کرده بود و به گفته او سازمان ناتو در افغانستان تا زمانیکه طالبان حاضر به صلح شوند منتظر خواهد ماند.

.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 417

به "آمریکا شرایط مذاکره طالبان و دولت افغانستان را فراهم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شرایط مذاکره طالبان و دولت افغانستان را فراهم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید