آمریکا خواهان شرح روسیه در خصوص تحرکات نظامی در مرز اوکراین شد

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر گسترش و تحرکات نیروهای نظامی روسیه در هفته گذشته، دولت ایالات متحده از مقامات مسکو خواست تا در خصوص اقدام های [به زعم واشنگتن] تحریک آمیز این کشور در مرز اوکراین توضیحاتی ارائه دهد.

آمریکا خواهان شرح روسیه در خصوص تحرکات نظامی در مرز اوکراین شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که گزارش ها مبنی بر تحرکات نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین، موثق است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده نسبت به هرگونه اقدام مسکو برای ارعاب اوکراین چه در داخل خاک روسیه و چه در داخل اوکراین نگران است.

این وزارتخانه همچنین اظهار داشت که آماده مداخله در این شرایط است.

پرایس همچنین گفت که ما از روسیه برای این اقدام های تحریک آمیز شرح می خواهیم. مهم تر از آن، ارسال پیامی مبتنی بر اطمینان آفرینی به شرکای اوکراینی ماست.

این اظهارنظرها پس از آن انجام شد که روز آدینه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود نسبت به حمایت استوار واشنگتن از مواجهه اوکراین با جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در منطقه شرقی دنباس ابراز اطمینان داد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در تبادل نظر با خبرنگاران گفت که افزایش اخیر تجاوز روسیه و تشدید درگیریها در شرق اوکراین چیزی است که ما به دقت آن را تحت نظر داریم.

لازم به ذکر است، هفته گذشته ائتلاف نظامی ناتو نگرانی خود را نسبت به آنچه که حضور نظامی گسترده روسیه در مرز این کشور با اوکراین می خواند، ابراز کرد. در مقابل، روسیه روز دوشنبه این ادعا که تحرک های نظامی روسیه تهدیدی علیه اوکراین است، را رد نموده است.

با این حال، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روسیه را به قدرت نمایی متهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1236

به "آمریکا خواهان شرح روسیه در خصوص تحرکات نظامی در مرز اوکراین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان شرح روسیه در خصوص تحرکات نظامی در مرز اوکراین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید