آثار ارزشمند تاریخی کشور برای نمایش به موزه جیرفت آورده می شوند

به گزارش مجله سی نوا، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشورمان، آثار ارزشمند تاریخی کشور برای نمایش به موزه جیرفت آورده می شوند.

آثار ارزشمند تاریخی کشور برای نمایش به موزه جیرفت آورده می شوند

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از موزه در حال ساخت جیرفت با اشاره به کمبود اعتبارات برای تکمیل موزه در حال ساخت جیرفت اضافه نمود: برای تکمیل موزه نو و در حال ساخت این شهرستان پنج هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج است که از بسیاری از طرحهای ما بزرگتر است.

وی ادامه داد: سال جاری هنوز یک ریال اعتبارات عمرانی و تملک دارایی به هیچ دستگاهی تخصیص پیدا نکرده و با توجه به اولویت هزینه برای نجات بخشی بعضی آثار، بنابراین برای هزینه های بزرگ همانند این طرح مشکل داریم.

ضرغامی تاکید نمود: اما دنبال این هم نیستیم قولی بدهیم و برویم و مسئول بعدی هم بیاد قول دیگری بدهد. بلکه باید مشکل حل گردد.

وی اضافه نمود: وظیفه مدیریت ارائه راهکار و اقدام عملی است. بنابراین باید فکر اساسی برای تامین اعتبارات موزه جیرفت بکنیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه حوزه کار ما فرابخشی است، یادآور شد: باید با مشارکت بعضی نهادها کار را پیش ببریم و در این زمینه بنیاد مستضعفان همکاری خوبی با ما دارد به طوری که آخرین بار ساخت و تکمیل موزه تبریز را بر عهده این نهاد گذاشتیم.

وی بیان نمود: برای موزه جیرفت باید موقعیت نو اعتباری پیدا کنیم که فاز اول آن به نتیجه برسد و قابل استفاده گردد و فاز دوم را هم بعد تکمیل کنیم تا این سرمایه گذاری بزرگ بیشتر از این طول نکشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از سیاستهای وزارتخانه در حوزه موزه ها را تمرکززدایی دانست و ادامه داد: ما بسیاری از آثار ارزشمند را به استانها می بریم و به نمایش می گذاریم تا مردم استانها هم دسترسی به آثار تاریخی و ملی داشته باشند و در تهران نماند.

وی قول داد: بخشی از آثار تاریخی ارزشمند به صورت دوره ای در موزه جیرفت به نمایش درآید و گردشگران هم در این مکان آن را ببینند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1402 بروزرسانی: 4 مهر 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1951

به "آثار ارزشمند تاریخی کشور برای نمایش به موزه جیرفت آورده می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "آثار ارزشمند تاریخی کشور برای نمایش به موزه جیرفت آورده می شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار ارزشمند تاریخی کشور برای نمایش به موزه جیرفت آورده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید