38 میلیون دلار کالا از تعاونی های استان همدان به خارج از کشور صادر شد

به گزارش مجله سی نوا، دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته 38 میلیون 769 هزار دلار کالا از تعاونی های استان همدان به کشورهای دیگر صادر شد گفت: کویت، عمان، عراق و ترکیه چهار کشور مقصد صادرات کالای تعاونی های استان همدان هستند.

38 میلیون دلار کالا از تعاونی های استان همدان به خارج از کشور صادر شد

رحمان نادی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در همدان گفت: عمده کالاهای صادراتی استان همدان مربوط به تعاونی دامداران مجتمع کشت و صنعت آناهیتا است.

وی اعلام کرد: دام زنده، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، شوریجات و ترشیجات، دارو، تخم مرغ، پوشاک و گیاهان دارویی از عمده ترین کالاهای صادراتی تعاونی های استان همدان هستند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به اینکه 38 میلیون 769 هزار دلار کالای تعاونی های استان همدان در سال گذشته به کشورهای دیگر صادر شد، گفت: این کالاها به کشورهای کویت، عمان، عراق و ترکیه صادر شده است.

نادی در رابطه با گسترش صادرات تعاونی های استان به دیگر کشورها، بیان کرد: هدف ما صادرات کالا به کشورهای شمال ایران یعنی آذربایجان و ارمنستان است.

وی توضیح داد : 200 تن لاشه گوسفندی از کشور ارمنستان به استان همدان صادر شده اما استان همدان هیچ صادراتی به ارمنستان ندارد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 63 تعاونی در استان همدان فعال هستند، توضیح داد: یک هزار و 200 تعاونی در استان همدان فعال بودند که از این تعداد 137 تعاونی به هدف رسیده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 161

به "38 میلیون دلار کالا از تعاونی های استان همدان به خارج از کشور صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "38 میلیون دلار کالا از تعاونی های استان همدان به خارج از کشور صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید