یک نمایش عروسکی با مواد دورریختنی

به گزارش مجله سی نوا، کارگردان قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح گفت: رویکرد زیست محیطی و حفظ طبیعت در ساخت عروسک های این نمایش در اولویت بود. بچه ها بعد از نمایش ترغیب می شوند با وسایلی که در خانه دارند عروسک بسازند.

یک نمایش عروسکی با مواد دورریختنی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مریم معترف کارگردان تئاتر که این روزها نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح را در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان روی صحنه برده است، گفت: از کودکی که قصه کشتی نوح را می شنیدم، همواره از خودم می پرسیدم که این حیوانات چطور در طول 40 روز سرگردانی روی آب در این کشتی باهم زندگی نموده اند. چه اتفاقاتی ممکن است برایشان افتاده باشد. وقتی بزرگ تر هم شدم، طور دیگری به آن فکر می کردم.

وی ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدم تخیلاتم را به نمایش تبدیل کنم و آن را برای بچه ها به نمایش بگذارم. این هنرمند تئاتر درباره ساخت عروسک های نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح از مواد دور ریختنی پلاستیکی و این وجه محیط زیستی نمایش شرح داد: به مسائل محیط زیستی و حفظ طبیعت علاقه دارم. در همه اجراها، بچه ها با این عروسک ها ارتباط برقرار می نمایند. آن ها بعد از نمایش از پدر و مادرهایشان می خواهند که با وسایلی که در خانه دارند عروسک بسازند. بچه ها در ذات خود خلاق هستند، اگر به آن ها خوراک مناسب داده شود، این خلاقیت بروز و ظهور پیدا می نماید.

غوغای عروسک ها | گشت و گذاری در سالن های نمایش بچه ها

معترف درباره استفاده از پرده خوانی و نقالی در این نمایش بیان نمود: استفاده از خیمه شب بازی، پرده خوانی یا نقالی هم در این نمایش به علاقه من به فرم نمایش های ایرانی برمی شود حتی بازیگران این نمایش بازی در بازی داشتند و با تماشاگران هم صحبت می کردند. کارگردان نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح درباره سخت ترین چالش کار نمایشی برای بچه ها گفت: سخت ترین چالش این است که خودتان را جای کودک بگذارید و راهی پیدا کنید که به ذهن او نفوذ کنید. در این کار واکنش بچه ها را به مفاهیمی که به آنها آموزش داده می شود دیده ام و برایم نکات مهمی داشته است.

نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح هر روز به جز شنبه ها صبح ها ویژه مدارس و مهد کودک ها و بعدازظهرها ساعت 19 در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برای عموم علاقه مندان اجرا می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 277

به "یک نمایش عروسکی با مواد دورریختنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نمایش عروسکی با مواد دورریختنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید