تصاویر ، ولووی پل نیومن چشم ها را خیره می نماید ، خودروی ستاره مشهور سینما در حراجی
به گزارش مجله سی نوا، ولوو 740 واگن (استیشن) که زمانی متعلق به پل نیومن بازیگر مشهور بود، دارای موتور توربو V6 و دنده پنج سرعته است. این خودرو که نام نیومن را همچنان برخود دارد، امروزه بدل به اتومبیلی نوستالژیک شده و در یک حراجی برای فروش گذاشته شده است.
به گزارش خبرنگاران و به نقل از موتور1، موتور این خودرو، موتور بیوک گرند ملی است و دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته و دارای فضای کافی برای سفر و گشت و گذار با تمام اعضای خانواده است .
منصفانه است که بگوییم ولوو 740 کلاسیک طرفدارانی دارد و پل نیومن اسطوره هالیوود نیز یکی از آن ها بود. ماشینی که در این مطلب به آن می پردازیم، خودروی متعلق به این بازیگر مشهور سینمای آمریکا بود که در سال 1988 به عنوان یک خودرویی نو و تازه از سوی پل نیومن خریداری شده بود. این خودرو در حال حاضر برای فروش در حراجی برینگ ای تریلر گذاشته شده است، عالاقه پل نیومن تنها منحصر به این خودرو نبود بلکه او یکی از عاشقان سینه چاک مسابقات اتومبیل رانی بود و خود یک راننده حرفه ای بود که در مسابقات رانندگی معتبر نیز شرکت می کرد نیومن یکی از رانندگان باشگاه خودروهای اسپورت آمریکا نیز بود و تیم هایی که وی به عنوان راننده در آن ها حضور داشت جوایز متعددی را از آن خود نموده بودند و در مسابقات اوپن ویل ایندی کارنیز بارها به مقام قهرمانی دست یافته بودند. به لطف پل نیومن و علاقه اش به دنیای خودرو، ما امروز یکی از جالب ترین و زیباترین استیشن واگن هایی را داریم که از سال ها قبل در خیابان ها تردد می کرد و همچنان تردد آن ادامه دارد.
با نگاهی به فضای بیرونی این خودرو، کم و بیش یک ولوو 740 واگن 1988 به نظر می رسد، البته با ارتفاعی کمی پایین تر از حد معمولی. دلایل متعددی برای آن وجود دارد، این دلایل با مجموعه ای از فنرهای کاهش دهنده ارتفاع که بخشی از تغییرات تعلیق هستند، آغاز می گردد. در بخش فنرها و یاری فنرهای خودرو بعلاوه میله ها و یاری فنرهای بیلستین در کنار میله های نوسانی ارتقا یافته به کار رفته و چرخ های آلومینیومی 40 سانتیمتری پنج پره این خودرو با لاستیک های BFGoodrich g-Force پوشیده شده اند. یک کیت بدنه معمولی که دارای رکاب های جانبی، والانس جلو و پوشش متفاوت سپر عقب است، نیز ظاهر کم ارتفاع این خود را بیشتر تقویت می نماید.
اما شما روی این مطلب کلیک ننموده اید تا صرفا درباره کیت بدنه این خودرو اطلاعات کسب کنید بلکه شما به این علت کلیک نموده اید که هم موتور Turbo V6 و هم پل نیومن را دیداید و اکنون باید بیشتر درباره داستان این دو بدانید بدانید. طبق توضیحات حراجی برینگ ای تریلر، پل نیومن از فروشگاهی در آلاباما خواسته بود موتور اصلی این خودروی ولوو را با یک موتور 3.8 لیتری V6 توربوشارژ که از خودروی بیوک گرند ناسیونال گرفته شده، تعویض کند. این خودرو با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی که از پونتیاک فایربرد بیرون کشیده شده است، جفت می گردد و نیرو را به چرخ های عقب منتقل می نماید.
تعداد زیادی ارتقاء دیگر وجود دارد تا تعویض موتور/گیربکس در هماهنگی با بدنه آجری ولوو انجام گردد. یک سیستم اگزوز سفارشی برای این خودرو ساخته شده است و خنکای موتور خودرو با یک خنک کننده روغنی بزرگ و یک فن خنک کننده رادیاتور برقی افزایش می یابد. این حراجی هیچ اشاره ای به اسب بخار خودرو ننموده است. اما می توان حدس هایی نزدیک به واقعیت در این باره ارائه داد. در دهه 1980، موتورگراند ناسیونال 245 اسب بخار نیرو فراوری می کرد، در حالی که در مدل جی ان ایکس به 276 اسب بخار رسید.
این حراجی به مقداری فرسودگی و پارگی هم در داخل و هم در بدنه این خودرو اشاره می نماید، اما در کل، برای یک وسیله نقلیه 35 ساله که ظاهرا حداقل برای مدتی راننده روزانه آن پل نیومن بود، بد به نظر نمی رسد. کیلومترشمار این خودرو 122.284 کیلومتر کارکرد را نشان می دهد و اسناد و مدارک همراه با حراج که مالکیت پل نیومن را نشان می دهد، لیست شده است. نیومن در سال 2008 درگذشت، بنابراین مالک تازه این خودرو علاوه بر داشتن یک ولووی واگن یک خودروی بسیار جالب که پیش تر متعلق به یکی از بازیگران مشهور سینما بوده را به تملک خود در خواهد آورد.
بیشتر بخوانید:
- شاسی بلند آلفارومئو رقیب BMW خواهد بود | رقیبی قدرتمند برای برقی های دنیا