کلاهبرداری در واتس اپ با وعده شکلات رایگان

به گزارش مجله سی نوا، اما شکلات هرگز به دست کسی نخواهد رسید و آن چند مرحله قرار است در بهترین حالت موجب سرخوردگی کاربران گردد و ممکن است باعث گردد پول مان از کف مان برود یا دست کسی به اطلاعات شخصی مان برسد.

کلاهبرداری در واتس اپ با وعده شکلات رایگان

این پیغام به همه کاربران واتساپ فرستاده شده و در آن آمده کدبری به مناسبت سالگرد تاسیس اش یک سبد شکلات رایگان هدیه می دهد

واتساپ به کاربران اش هشدار داده مراقب کلاهبردارانی باشند که با وعده دادن شکلات رایگان آنان را فریب می دهند تا پول و اطلاعات شخصی شان را بدزدند. این پیغام به همه کاربران واتساپ فرستاده شده و در آن آمده کدبری به مناسبت سالگرد تاسیس اش یک سبد شکلات رایگان هدیه می دهد.

در این پیغام آمده کاربران فقط باید پیغام را برای دیگران بفرستند و چند مرحله را طی نمایند.

اما شکلات هرگز به دست کسی نخواهد رسید و آن چند مرحله قرار است در بهترین حالت موجب سرخوردگی کاربران گردد و ممکن است باعث گردد پول مان از کف مان برود یا دست کسی به اطلاعات شخصی مان برسد.

سال های سال است که از نام شکلات کدبری برای وسوسه کردن مردم و کلاهبرداری از آنان استفاده می گردد. این وعده نیز مانند همه کلاهبرداری های مشابه است که ممکن است از هرچیزی مثل آیفون رایگان یا وعده پول دادن از طرف دولت استفاده نمایند، چون آنچه قول اش را می دهند هم به نظر آنقدر فریبنده است که افراد را به هیجان بیاورد و هم آنقدر کوچک است که باورپذیر بنماید.

جزئیات ریز کاری که مجرمان از کاربران می خواهند که انجام دهند متغیر است، اما اصول همه آن ها مشابه یکدیگر است. می گویند این شرکت میخواهد به مناسبت سالگرد تأسیس اش شکلات رایگان توزیع کند و تنها راه دریافت شکلات ها طی کردن چند مرحله است.

معمولاً یکی از این چند مرحله دست به دست کردن پیغام است (که بدین ترتیب معلوم می گردد چرا اغلب آن را از طرف آدم مطمئنی دریافت می کنیم و به آن اعتماد می کنیم). بعد هم باید به سؤالات نظرسنجی پاسخ بدهیم، برنامک های مشکوک روی گوشی نصب کنیم یا مشخصات مان را بدهیم و عضو یک سامانه پیغامک دهی با هزینه زیاد شویم.

واتساپ به روزنامه سان، اولین جایی که درباره پیغام های قلابی اخیر گزارش تهیه نموده، گفت: لطفاً مواظب پیغامی باشید که به قصد کلاهبرداری طعمه گذاری (فیشینگ) در واتساپ دست به دست می گردد، پیغامی که می گوید کدبری سبد شکلات رایگان توزیع می نماید و کاربران را تشویق به شرکت در یک نظرسنجی و سپس به اشتراک گذاشتن پیوند آن با ده نفر از دوستان می نماید. این کلاهبرداری است و ارتباطی با کدبری ندارد. چنین طرح های تبلیغاتی ای همواره از کانال های رسمی کدبری اعلام خواهد شد.

این شرکت افزوده است: به طرفداران کدبری توصیه می کنیم در این نظرسنجی شرکت ننمایند، اطلاعات شخصی خود را با آن ها به اشتراک نگذارند و پیغام را هم در میان دوستان و آشناسان شان پخش ننمایند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 652

به "کلاهبرداری در واتس اپ با وعده شکلات رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری در واتس اپ با وعده شکلات رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید