پرنده هایی که بیشتر شبیه موجودات افسانه ای می مانند

به گزارش مجله سی نوا، دنیای پرنده ها به قدری شگفت انگیز است که اگر تمام عمرتان را به تحقیق درباره آن ها بپردازید هر روز چیزی برای سورپرایز کردن تان دارند. به طور میانگین 10500 گونه و 21000 زیرگونه از پرندگان در دنیا وجود دارد و بعضی از آن ها شبیه موجوداتی افسانه ای می مانند که نه تنها ظاهر بلکه رفتارشان شما را شگفت زده می کند. در ادامه با این پرنده های زیبا آشنا شویم.

پرنده هایی که بیشتر شبیه موجودات افسانه ای می مانند

King Vulture (کرکس پادشاه)

کرکس پادشاه هم کرکس است و هم لاشخور. این پرنده ها بسیار بزرگ هستند و به همین دلیل بدون بال زدن در هوا پرواز می کنند تا انرژی خود را برای پیدا کردن غذاهایی مثل حیوانات مرده ذخیره کنند. این پرنده به خاطر عادت های غذا خوردنش برای کره زمین بسیار مفید است. این پرنده یک میدان اکولوژی را پر می کند و با مصرف بقایا از انتشار بیماری ها جلوگیری می کند.

کرکس پادشاه از جنوب مکزیک گرفته تا آرژانتین همه جا می تواند زندگی کند. به گفته افسانه ها مردم قبیله مایا این پرنده را نام گذاری کرده اند زیرا معتقد بودند این پرنده پیام رسان بین انسان و خداوند است.

Cock-of-the-Rock (خروس سنگی)

خروس سنگی از پرنده های بومی آمریکای جنوبی است که می توانید آن ها را در مناطق صخره ای گرمسیری و نیمه گرمسیری بیابید. جنس نر این گونه پرنده ظاهری بسیار زیبا و تاج بسیار خوشرنگی دارد که بدین وسیله پرنده های ماده را به خود جذب می کند. این پرنده هنگام جفت گیری رنگ های زیبای خود را به نمایش می گذارد و آواز می خواند.

bird-of-paradise (پرنده بهشتی)

این پرنده زیبا رفتار بسیار متفاوتی هنگام جفت گیری نسبت به پرندگان دیگر دارد. آن ها هنگام جفت گیری بال های خود را باز می کنند و در مقابل پرنده ماده شروع به پایکوبی و آواز می کنند. این پرنده جالب می تواند با پایکوبی و ظاهر زیبایش شما را هیپنوتیزم کند.

Golden Pheasant (قرقاول طلایی)

قرقاول طلایی از پرنده های بومی مرکز چین است اما در اسکاتلند، بریتانیا، اسپانیا و فرانسه نیز یافت می شوند. این پرنده یکی از بزرگ ترین پرندگان است و دم بسیار بلندی دارد. قرقاول طلایی ماده می تواند 9 الی 11 تخم بگذارد. این پرنده نشانه خوشبختی و سعادت است و خطر و تهدیدها را خیلی سریع احساس می کند.

Hornbill (نوک شاخ)

این پرنده می تواند هر چیزی بخورد. میوه، حشره و حت حیوانات کوچک. آن ها به خاطر زبان کوتاهی که دارند نمی توانند غذا را قورت دهند به همین دلیل غذا را با حرکت سر به پشت گلو پرتاب می کنند.نوک شاخ گردن کلفت و عضلات قوی دارد تا بتواند وزن نوک بزرگ روی سرش را تحمل کند. نوک شاخ ها تنها پرنده هایی هستند که مژه دارند.

Christmas frigatebird (فریگیت کریسمس)

این پرنده بخاطر این که فقط در جزیره کریسمس یافت می شود به این اسم نامگذاری شده است. مردم آن ها را دزدان دریایی هم می گویند زیرا غذای پرنده های دیگر را می دزدند. جنس نر این پرنده یک کیسه در گردن خود دارد که هنگام جفت گیری آن را نمایش می دهد.

Mandarin Duck (اردک ماندارین)

اردک ماندارین از پرنده های بومی چین و ژاپن است و زیباترین اردک دنیا محسوب می شود.

منبع: بدونیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 86

به "پرنده هایی که بیشتر شبیه موجودات افسانه ای می مانند" امتیاز دهید

1 کاربر به "پرنده هایی که بیشتر شبیه موجودات افسانه ای می مانند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرنده هایی که بیشتر شبیه موجودات افسانه ای می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید