ورود دانشجویان خارجی به ایران تسهیل می شود

به گزارش مجله سی نوا، وزیر علوم با اشاره به فعال شدن شورای رسیدگی به امور دانشجویان خارجی، گفت: از این پس و با فعالیت این شورا، امکان ورود دانشجویان خارجی به کشور تسهیل می شود.

ورود دانشجویان خارجی به ایران تسهیل می شود

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه برنامه های منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به استان کردستان، ظهر امروز (شنبه) وزیر علوم در شورای دانشگاه کردستان با اشاره به فعال شدن شورای رسیدگی به امور دانشجویان خارجی جهت تسهیل در ورود آنان به دانشگاه های کشور گفت: ازاین پس و با فعالیت این شورا، امکان ورود دانشجویان خارجی به کشور تسهیل می شود.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه باید آموزش دانشجویان خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پژوهش محور باشد، گفت: این دانشجویان چند سال اول حضور خود در دانشگاه را صرف یادگیری زبان فارسی می کنند و لذا از عهده دروس سخت و پرحجم برنمی آیند و برای همین باید کار علمی را به صورت پژوهشی بیاموزند.

وی اضافه نمود: دانشگاه های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با موفقیت سه دوره را پشت سر گذاشته اند که دوره نخست از دهه 60 شروع و در آن به تربیت نیروی انسانی در سطح کارشناسی توجه شد که در این دوره متخصصان قابلی تربیت و نیاز کشور مرتفع شد.

غلامی تأکید کرد: در دهه سوم انقلاب، دانشگاه ها توانستند گام دوم را برداشته و در سطح بین المللی رتبه علمی و پژوهشی ایران را ارتقا دهند و در دهه چهارم انقلاب و در گام سوم، دانشگاه های کارآفرین در حال شکل گیری هستند.

وی به رشد پژوهشی مطلوب کشور در سال های اخیر اشاره کرد و اضافه نمود: در سال های اخیر هرروز خبری از ابداع، اختراع، راه اندازی نرم افزار و سامانه و فناوری ها و نوآوری های جدید داریم.

غلامی در ادامه با اشاره به روند تحول دانشگاه های دنیا گفت: حرکت ما نیز در این عرصه مطلوب بوده است و هم اکنون با توجه به نیازهای روز دنیا و شرایط جامعه، راستا را برای پیوستن به دانشگاه های جامعه محور طی می کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری به سرعت تحولات علمی، فناوری و پژوهشی در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: این فناوری ها بااینکه سن زیادی ندارند اما عمق تأثیرگذاری بسیاری داشته اند و لذا دانشگاه ها باید سرعت پژوهشی خود را با سرعت تحولات دنیای همراه کنند تا مردم کشورمان از دستیابی به علم و فناوری روز دنیا عقب نمانند.

غلامی ایجاد راهبرد حرکتی به سمت طراحی پویا و انعطاف پذیر را مورد تأکید قرارداد و گفت: ساماندهی آموزش عالی شروع شده و هدف آن کنترل و نظام مند کردن تعداد مراکز دانشگاهی و آموزش عالی است که این برنامه در قالب برنامه های استانی اجرایی می شود.

وی اضافه نمود: لازم است دانشگاه های کارآفرین را به سمت اتکا بر کار عملی جهت ایجاد شغل حرکت دهیم که این از وظایف اصلی اعضای هیئت علمی است و دانشجوی ما باید هم مهارت و هم شغل داشته باشد و باید آنان را آماده کنیم تا با خوداتکایی، کارآفرینی کنند.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه کردستان گزارشی از عملکرد این دانشگاه در بخش های مختلف ارائه کرد و استاندار کردستان نیز با اشاره به پتانسیل مناسب علمی و پژوهشی در این استان، خواستار گسترش آموزش عالی در کردستان شد.

همچنین در بخش پایانی این نشست، روسای دانشکده های دانشگاه کردستان دیدگاه ها و نظرات خود را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 20

به "ورود دانشجویان خارجی به ایران تسهیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دانشجویان خارجی به ایران تسهیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید