واردات و مصرف گوشی در کشور کاهش یافت

به گزارش مجله سی نوا، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفت واردات و مصرف گوشی در آذرماه نسبت به آبان امسال، 100 هزار دستگاه کاهش داشته است.

واردات و مصرف گوشی در کشور کاهش یافت

به گزارش ایسنا، محمدرضا عالیان -سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی- درباره آمار واردات گوشی در یک ماه گذشته گفت: در آذرماه امسال، 1.5 میلیون تلفن همراه وارد کشور شده و مصرف نیز به یک میلیون و 400 هزار دستگاه رسیده است. این آمار نشان می دهد واردات و مصرف نسبت به آبان ماه، 100 هزار دستگاه کاهش داشته است.

وی گفت: از آذر سال گذشته تا آذر امسال، 19 میلیون و 580 هزار دستگاه تلفن همراه وارد شده و از این تعداد، 18 میلیون و 450 هزار دستگاه مصرف شده است. از این تعداد، 9 میلیون و 749 دستگاه تلفن همراه، قیمتی بین 150 تا 300 دلار داشته است، هفت میلیون و 282 هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت کمتر از 150 دلار وارد کشور شده که علاوه بر گوشی های هوشمند، ساعت هوشمند و فیچرفون ها (گوشی های غیرهوشمند و دکمه ای) را شامل می گردد.

عالیان ادامه داد: بعلاوه تعداد یک میلیون و 474 هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت بین 300 تا 600 دلار، که به آن ها گوشی های میان رده می گویند، وارد کشور شده است، یک میلیون و 74 هزار دستگاه پرچمدار با قیمت بالای 600 دلار نیز وارد شده است.

وی ادامه داد: درآذرماه سال گذشته، 880 هزار دستگاه موبایل وارد و یک میلیون و 140 هزار دستگاه مصرف شده است. این نشان می دهد واردات و مصرف گوشی در امسال نسبت به سال گذشته رشد نموده و این موضوع هم دلایلی دارد. سال گذشته به علت محدودیت های کرونایی و تعطیلی های پیاپی، فرایند عرضه و تامین موبایل کند شده بود و با وجود احتیاج و تقاضای زیاد مردم به موبایل به علت موضوع آموزش، فرایند واردات کند بود و بخشی از احتیاج بازار مصرف خودش را نشان نداد، اما امسال این احتیاج با عادی تر شدن شرایط، این احتیاج خودش را نشان داده و به همان نسبت تامین هم افزایش پیدا نموده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل اعلام نمود: فرایند کاهش تقاضا برای گوشی، معمولا تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد، اما با نگاه کردن به آمار ماه های دی، بهمن و اسفند سال گذشته، می توانیم پیش بینی کنیم که تقاضا از بهمن ماه افزایشی می گردد. بدین ترتیب باید انتظار داشته باشیم که واردات هم از ابتدای بهمن افزایش پیدا کند تا بتواند جوابگوی تقاضایی که در بازار ایجاد می گردد، باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1616

به "واردات و مصرف گوشی در کشور کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات و مصرف گوشی در کشور کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید