هواوی P40 پرو در ایران معرفی گردید

به گزارش مجله سی نوا، هواوی دقایقی قبل در رویدادی آنلاین از گوشی پرچمدار P40 پرو در ایران رونمایی کرد. این گوشی محصولی رده بالا از سه گانه قدرتمند جدید شرکت چینی محسوب می گردد که با تمرکز خاص روی عملکرد دوربین و البته ارائه قابلیت های کاربردی در سایر بخش های نرم افزاری و سخت افزاری فراوری شده است. علی فخار، مدیر ارشد روابط عمومی و مارکتینگ هواوی معرفی این قهرمان عکاسی را بر عهده داشت.

هواوی P40 پرو در ایران معرفی گردید

گوشی های هوشمند سری P40 با سابقه خوب محصولات سری P شرکت هواوی و با تمرکز مجدد روی قابلیت های پیشرفته در بخش عکس برداری معرفی شدند. هواوی P40 پرو به عنوان یک پرچمدار به روز، کاملاً خودنمایی می نماید.

در بخش آغازین معرفی گوشی، فخار در خصوص طراحی، بدنه و مشخصات ظاهری P40 توضیحاتی را ارائه داد. یکی از ویژگی های مهم هواوی P40 پرو طراحی مدرن آن به خصوص جنس بدنه آن است. پنل پشتی گوشی از سرامیکی تهیه شده که با فناوری نانو ساخته شده و به مدت 5 روز در کوره حرارت می بیند. این بدنه مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارد. این محصول در ابعاد 158.2 در 72.6 در 9 میلی متر، از صفحه نمایش 6.58 اینچی استفاده نموده تا نسبت صفحه نمایش به بدنه، به عدد چشم گیر 91.6 درصد برسد و شاهد ترکیبی با حاشیه بسیار کم در نمای جلویی هستیم. البته طبق اطلاعات موجود، فقط مدل پرو پلاس این گوشی بدنه سرامیکی دارد و P40 پرو با فریم آلومینیومی وارد بازار می گردد.

بخش بعدی که مورد آنالیز نهاده شد، صفحه نمایش 6.58 اینچی این محصول بود که از رزولوشن 1200 در 2640 پیکسل استفاده می نماید تا تراکم 441 پیکسل در هر اینچ را به همراه داشته باشد. از طرفی صفحه نمایش این گوشی 90 هرتز بوده که طبق گفته علی فخار، دلیل استفاده از نرخ بازسازی تصویر 90 هرتز به جای 120 هرتز، بهینه بودن آن در زمینه مصرف باتری است. عاملی که باعث شده دوام باتری هواوی P40 پرو بهتر از رقیب های خود باشد.

فخار با اشاره به پردازنده قدرتمند هواوی P40 پرو آغاز به بیان توضیحاتی در خصوص این بخش کرد و گفت:

در بخش مشخصات سخت افزاری، هواوی هواوی P40 پرو از چیپ ست Kirin 990 5G بر پایه فرایند فراوری 7nm+ استفاده نموده که پیشرفته ترین چیپست این شرکت است. این چیپ ست با استفاده از هشت هسته پردازشی با ارائه عملکرد سخت افزاری سطح بالا، همچنان به مدیریت بهینه انرژی پایبند است. پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP16 نیز برای مدیریت عملیات گرافیکی در نظر گرفته شده. این محصول هواوی به هشت گیگابایت رم مجهز شده و در سه مدل با 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی، حجم کافی را برای ذخیره اطلاعات کاربران به همراه دارد.

استفاده از اکوسیستم نرم افزاری EMUI 10.1 بر پایه اندروید 10 هم باعث شده مجموعه متنوعی از قابلیت های کارآمد در بخش های مختلف، به ویژه در بخش عکاسی در دسترس باشد.

در ادامه دوربین قدرتمند گوشی مورد آنالیز نهاده شد. فخار با بیان این مهم که اصولا گوشی های هوشمند سری P هواوی با تمرکز خاص روی قابلیت های عکس برداری فراوری و عرضه می شوند، اضافه کرد:

هوآوی هر سال تکنولوژی عکس برداری با گوشی های هوشمند را با سری P چند پله ارتقا می دهد و هواوی P40 پرو هم از این چارچوب پیروی می نماید. این گوشی هوشمند از چهار دوربین استفاده می نماید که هر یک توانایی های خاصی را در بخش عکس برداری به همراه دارند. دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل، مشخصه گگرددگی دیافراگم f/1.9 از نوع واید، آمادگی ثبت تصاویر با وضوحی بالا را دارد. استفاده از فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز در جهت مناسب و لرزش گیر اپتیکال از دیگر مشخصات این دوربین است.

دوربین دوم از نوع پریسکوپی تله فوتو، سنسور 12 مگاپیکسلی با مشخصه گگرددگی دیافراگم f/3.4 را به طور تخصصی آماده استفاده برای قابلیت عظیمنمایی در هنگام عکاسی نموده است. با این دوربین می توان عظیم نمایی اپتیکال و بدون افت کیفیت را تا 5 برابر روی سوژه داشته داشت. دوربین سوم با رزولوشن 40 مگاپیکسلی و مشخصه گگرددگی دیافراگم f/1.8 هم جهت ثبت تصاویر به صورت اولترا واید درنظر گرفته شده و به طور خاص مناسب برای عکس برداری از مناظر یا فضاهای باز با چشم انداز گسترده است. در نهایت به دوربین چهارم می رسیم که از نوع ToF 3D بوده و اطلاعات تکمیلی و مورد احتیاج در عکاسی را از سوژه جمع آوری می نماید.

ویژگی دیگری که به آن اشاره شد باتری قدرتمند گوشی هواوی P40 پرو بود. هواوی باتری 4200 میلی آمپرساعتی را برای این گوشی در نظر گرفته است. در حالی که گزینه های شارژ، کاملاً متنوع و به روز هستند. به این ترتیب می توان از قابلیت شارژ سریع سیمی 40 واتی یا شارژ بی سیم سریع 27 واتی برای تأمین انرژی باتری گوشی استفاده کرد. همچنین امکان شارژ معکوس بی سیم 27 واتی هم تدارک دیده شده تا بتوان انرژی لازم برای سایر دستگاه های الکترونیکی نیز فراهم کرد.

مدیر ارشد روابط عمومی و مارکتینگ هواوی در جمع بندی توضیحات خود گفت در مجموع هواوی P40 پرو اگرچه با تمرکز روی عملکرد خوب دوربین طراحی شده اما در دیگر بخش ها نیز با ارائه قابلیت های سطح بالا، کاربر را شگفت زده نموده و می تواند رقیبی توانمند در برابر دیگر پرچمدارهای مطرح بازار باشد. این محصول در آینده نزدیک در بازار ایران موجود خواهد شد اما متأسفانه هواوی اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول اعلام نکرد. همچنین به مدت 10 روز، پیش فروش این گوشی پرچمدار به شکل انحصاری به وسیله دیجی کالا انجام خواهد شد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 729

به "هواوی P40 پرو در ایران معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی P40 پرو در ایران معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید